شناسهٔ خبر: 22973145 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

رخداد

صاحب‌خبر -

ترس از زلزله هجدک کرمان 17 مصدوم داشت
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ترس از وقوع زلزله 6.2ریشتری هجدک در کرمان و راور 17 مصدوم بر جا گذاشت. سیدمحمد صابری افزود: 11 مصدوم ناشی از ترس وقوع زمین‌لرزه و به دلیل فرار از ساختمان‌ها به بیمارستان باهنر کرمان مراجعه کرده‌اند. وی اظهار کرد: سه مصدوم نیز به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان و سه نفر نیز به بیمارستان راور مراجعه کرده‌اند. صابری وضع عمومی بیماران ناشی از ترس و فرار از زلزله ظهر دیروز را مطلوب ارزیابی کرد. زمین‌لرزه 6.2ریشتری رأس ساعت 12:15 ظهر سه‌شنبه، هجدک واقع در شهرستان راور را لرزاند.

دستگیری سارقان 18 خودروی پراید
رئیس‌پلیس آگاهی استان قم از دستگیری دو سارق خودرو و اعتراف متهمان به 18 فقره سرقت خودروهای مدل‌پایین پراید در قم خبر داد. سرهنگ «احمد کرمی» اظهار کرد: در پی وقوع سرقت خودروهای مدل‌پایین پراید در شهر مقدس قم، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی اقرار گرفت. رئیس‌پلیس آگاهی استان ادامه داد: سرانجام مأموران دو متهم را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.
وی گفت: با انتقال این افراد به پلیس آگاهی تحقیقات تخصصی آغاز شد که نهایتا متهمان به 18 فقره سرقت خودروي پراید اعتراف کردند. سرهنگ کرمی با بیان اینکه تمامی مال‌باختگان این پرونده شناسایی شده‌اند، افزود: متهمان برای تأمین مخارج اعتیاد، خودروها را سرقت و قطعات‌شان را به فروش می‌رساندند که نهایتا تحویل مرجع قضائی شدند.

اعتراف سارق سابقه‌دار به 30  فقره سرقت
جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگیری سارق سابقه‌دار و اعتراف وی به 30 فقره سرقت منزل در علی‌آباد کتول خبر داد. سرهنگ «مسعود فروزان‌نیا» گفت: در پی افزایش وقوع سرقت منزل در برخی از نقاط شهرستان «علی‌آباد کتول» مراتب شناسایی شد و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. وی گفت: پس از یک هفته کار اطلاعاتی، سارق سابقه‌دار که حین سرقت از یک ساختمان مسکونی بود در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. سرهنگ فروزان‌نیا ادامه داد: متهم برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل و در بازجویی به 30 فقره سرقت طلا، جواهرات، LCD و دیگر وسایل‌ گران‌قیمت اعتراف کرد که بعد از تشکیل پرونده و انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد. جانشین فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل متهم یک قبضه کلت کمری به همراه شش عدد فشنگ کشف شد.

دستگیری سارق بعد از 26  فقره سرقت
سرپرست پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و دستگیری یک سارق و اعتراف وی به 26 فقره کیف و موبایل‌قاپی خبر داد. سرهنگ «محسن سروقد» گفت: مأموران شیراز پس از اعلام شکایت شخصی مبنی بر سرقت و کیف‌قاپی از وی، موضوع شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی و گشت‌های محسوس و نامحسوس، در این راستا یک متهم شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. سرپرست پلیس آگاهی استان فارس گفت: متهم در پلیس آگاهی به این سرقت و همچنین 25 فقره کیف و موبایل‌قاپی دیگر در شهر شیراز و با همدستی یک نفر دیگر اقرار کرد. سرهنگ سروقد با بیان اینکه دراین‌باره تعدادی از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند، افزود: تحقیقات تکمیلی پلیس برای دستگیری همدست این سارق ادامه دارد.

 

نظر شما