شناسهٔ خبر: 22971863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کارت زرد مجلس به وزیر نفت

نمایندگان مردم در خانه ملت در جریان بررسی سوال از وزیر نفت درباره رانت‌های موجود در طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت از پاسخ‌های بیژن زنگنه قانع نشدند تا کارت زرد مجلس دهم نصیب وی شود.

صاحب‌خبر -

نمایندگان در نشست علنی سه‌شنبه، 21 آذرماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوال حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار از بیژن زنگنه وزیر نفت با 106 رأی موافق، 80 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه، سوال مربوط را وارد دانسته و از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی در توضیح جلسه کمیسیون درباره سوال از وزیر نفت گفت: اخیرا دستورالعملی از سوی وزیر نفت صادر شده که خارج از اختیارات قانونی بوده و بناست براساس آن شرکت‌های واسطه‌ای برای سوخت‌رسانی از شرکت فرآورده‌های نفتی و پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت تشکیل شود که نابسامانی در نقاط مختلف کشور به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: همچنین حاجی‌دلیگانی معتقد بود با توجه به این‌که مدیران این شرکت‌های واسطه از مدیران بازنشسته نفتی هستند و نیز با توجه به این‌که بسیاری از مناطق مرزی و محروم فاقد مراکز پخش هستند، این طرح باعث تشدید فساد و هزینه‌های دولت خواهد شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نیز در طرح سوال خود از وزیر نفت با اشاره به این‌که به نام خصوصی‌سازی و به بهانه اجرای سیاست‌های اصل 44 و کاهش تصدی‌گری دولت و ادعای تحقق اقتصاد مقاومتی دستورالعمل ارزیابی شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی مایع و CNG به عنوان برندینگ صادر شده است، اظهار کرد: براساس این مهم وظیفه خرید و حمل فرآورده‌های نفتی که توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شد باید تحت پوشش شرکت‌های به اصطلاح برند یا صاحب صلاحیت واگذار شود.

نظر شما