شناسهٔ خبر: 22970241 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


بهره‌برداری از کفپوش جدید کمپ تیم ملی فوتسال
در غیاب کفاشیان
کفپوش جدید کمپ تیم ملی فوتبال ایران در مرکز ملی فوتبال عصر دیروز با حضور مهدی تاج، محمدرضا ساکت، محمد ناظم‌الشریعه و عباس ترابیان به بهره‌برداری رسید.AFC این کفپوش را برای مسابقه‌های غرب آسیا در اختیار هیئت فوتبال تبریز قرار داده بود تا بعد از پایان مسابقه‌ها آن را پس بگیرد اما فدراسیون فوتبال با خریداری کفپوش آن را در اختیار کمپ تیم‌های ملی قرار داد.در مراسم دیروز کادر فنی تیم ملی فوتسال بزرگسالان، المپیک و بانوان نیز حضور داشتند ضمن اینکه غیبت علی کفاشیان، سرپرست کمیته فوتسال در این مراسم عجیب بود.محمدرضا ساکت در این مراسم اظهار کرد: کفپوشی که به بهره‌برداری می‌رسد استانداردهای کفپوش فوتسال را دارد. این کفپوش سطح پرداخت شده هوشمند دارد و کفش ورزشی با کفپوش در تعادل است. هزینه نگهداری آن بسیار پایین، عمر ۲۰ ساله و بیمه ۵ ساله دارد.
روایت تاج از جلسه سه ساعته‌اش با علی کریمی
رئیس‌فدراسیون فوتبال گفت که با علی کریمی دیدار و درباره مسائل مختلف با او صحبت کرده است.مهدی تاج دیروز در پاسخ به این که آیا جلسه‌ای با علی کریمی داشته است، گفت: نشست 2-‌3 ساعته‌ای داشتیم که خیلی خوب بود و همه صحبت‌ها مطرح شد. صحبت‌ها دو بخش بود، یک بخش انتقاد از فدراسیون فوتبال که به دوره علی کفاشیان و من اختصاص داشت. تا جایی که حضور ذهن داشتم پاسخ دادم. در مورد کانون ایران نوین، موضوعی مطرح شد که گفتم پرونده در دادسرا است، در کنار انتقادات پیشنهادات خوبی داد که در دستور کار قرار گرفته و حتی گفته‌ام آنهایی که اجرایی‌تر است اجرا شوند.
اضافه شدن 2 مربی به کادر فنی سپاهان
مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: در جلسه اخیر هیئت مدیره باشگاه و کرانچار بنا شد کریم قنبری و علی لسان فولادی به کادر فنی اضافه شوند و این دو می‌توانند تاثیرگذار باشند. محسن طاهری گفت: همه کارنامه این دو مربی که هر دو از سپاهانی‌های با سابقه هستند را می‌دانند. امیدواریم تاثیرات مثبت این تقویت و تغییرات در کادر فنی را به خوبی مشاهده کنیم. ضمن اینکه قرارداد تونچی مربی گلرهای تیم فسخ شد و این وظیفه از امروز بر عهده لسان فولادی خواهد بود.وی ادامه داد: در بحث تقویت تیم به دنبال یک دروازه بان و برطرف کردن نقاط ضعف تیم هستیم و امیدوارم بتوانیم به اهداف مان در نقل و انتقالات نیم فصل دست یابیم.
ناامیدی استقلال از جذب مهاجم داخلی
سید رضا افتخاری مدیرعامل استقلال درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال استقلال گفت: الحمدلله وضعیت خوب است و از فردا (امروز)‌ تیم ما در دو نوبت در ورزشگاه صنایع دفاع تمرین خواهد کرد.وی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت مجتبی جباری اظهار کرد: من دو روز پیش با شفر صحبت کردم و به او گفتم لیست خروجی‌اش را بدهد. او البته پیش‌تر به من لیستی را داده بود اما به من گفت که شاید روی آن تغییراتی ایجاد کند و به همین دلیل قرار شد لیست جدیدی به من بدهد. تکلیف جباری هم به همین شکل مشخص خواهد شد. اگر آقای شفر به او نیاز داشته باشد در استقلال می‌ماند. ما هم دوست نداریم که جباری بلاتکلیف باشد ولی در همه حال سرمربی تیم درباره بازیکنان تصمیم می‌گیرد و مشخص می‌کند که چه کسی را می‌خواهد و ما اصلا دخالتی در آن نداریم.او درباره احتمال جذب محمد قاضی به استقلال گفت: خیلی بعید است که با حضور او در استقلال موافقت شود. ما با یکسری بازیکن صحبت کردیم ولی مدیران این باشگاه‌ها گفتند که این بازیکنان را از دست نمی‌دهند چرا که این بازیکنان همگی قرارداد دارند. بازیکن خودش هم بخواهد بیاید مدیرش مانع می‌شود. من چشمم آب نمی‌خورد که مهاجم خوب داخلی جذب کنیم. من با تبریزی و قاضی صحبت نکردم و دوستان و همکارانم این کار را کرده‌اند ولی در کل مدیران این باشگاه‌ها موافق حضور آنها در استقلال نبودند.او در پاسخ به این پرسش که ظاهرا ذوب‌آهنی‌ها شهباززاده را می‌خواهند گفت: ذوب آهن نامه زده و شفر باید نظر بدهد اما درباره بحث معاوضه این بازیکن باید بگویم که این مسئله در اختیار خود او است.وی در پاسخ به این سؤال که آیا استقلالی‌ها پرونده دردسرسازی در فیفا دارند گفت: ما هیچ چیز نداریم. پارسال پنج مورد داشتیم که حل شد. با داخلی‌ها هم در حال توافق هستیم و روزی دو، سه بازیکن با ما توافق می‌کنند.
تصمیم‌گیری کمیته فنی برای تیم امید
اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم‌های ملی بحث و گفت‌وگو کردند که از مهم‌ترین مباحث آن تعیین نقشه راه تیم ملی امید بود. جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال برگزار شد و اعضای این کمیته به بحث و تبدال نظر درباره وضعیت تیم‌های نونهالان و امید پرداختند. تیم امید تابستان سال آینده در بازی‌های آسیایی جاکارتا در اندونزی شرکت می‌کند و فدراسیون فوتبال به دنبال آماده سازی این تیم است. با توجه به این که امیدها مجوز حضور در دور نهایی قهرمانی آسیا را به دست نیاوردند، دی ماه سال جاری در آسیا بازی نمی‌کنند و به همین دلیل، فدراسیون قصد تصمیم گیری شتاب زده ندارد. در جلسه دیروز هم نام هیچ مربی‌ای مطرح نشد و فعلا درباره نقشه راه این تیم تصمیم‌گیری کردند.پیش از این امیرحسین پیروانی سرمربی تیم امید بود که با کسب نتایج ضعیف و عدم کسب مجوز حضور در دور نهایی قهرمانی آسیا به کار خود پایان داد. همچنین اعضای کمیته درباره وضعیت تیم نونهالان نیز بحث و تبادل نظر کردند تا استعدادیابی و پرورش بازیکنان ملی‌پوش از این رده سنی آغاز شود.با توجه به حذف تیم جوانان از رقابت‌های قهرمانی آسیا، هیچ برنامه‌ای برای این تیم وجود ندارد و قرارداد محمد پورغلامی سرمربی این تیم هم به پایان رسیده و دیگر سمتی در تیم جوانان ندارد.
کاشانی: هفته آینده خبرهای خوبی برای هواداران داریم
رئیس‌هیئت مدیره پرسپولیس گفت: در ارتباط با تمدید قرارداد با آقای برانکو، در هفته آینده خبرهای خوبی برای هواداران خواهیم داشت. جعفر کاشانی رئیس‌هیئت مدیره پرسپولیس درباره مهمترین پرسش این روزها یعنی تمدید قرارداد با برانکو ایوانکوویچ خاطرنشان کرد: به هواداران و دوستداران پرسپولیس می‌گویم هفته آینده خبرهای خوبی خواهند شنید. آقای ایوانکوویچ یک مربی بزرگ، با دانش و با شخصیت است. او نه فقط برای پرسپولیس بلکه برای کل فوتبال ایران یک فرصت خوب است. امیدواریم زیر ساخت‌های لازم ایجاد شود تا در تیم‌های پایه هم از تخصص و نظرات آقای برانکو استفاده کنیم تا در مواقعی که نیاز به ترمیم تیم اصلی است تا حد امکان از تربیت شدگان خود پرسپولیس استفاده شود و خود آقای برانکو هم حتما از این مسئله استقبال می‌کنند. البته این امر نیز مستلزم ایجاد شرایط و بستر لازم است و کاری است که انجام آن میسر خواهد بود.رئیس‌هیئت مدیره پرسپولیس همچنین درباره روند گفت‌وگوها در ترکیه و باشگاه ریزه‌اسپور گفت: نتایج مثبتی حاصل شده است. به هر حال تیم بزرگ، داستان‌های بزرگ خاص خود را دارد همانطور که پتانسیل‌های بزرگی هم دارد. به امید خدا، هفته آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت.
انتخاب سرمربی جدید شانگهای چین
سران باشگاه شانگهای چین بعد از جدایی آندره ویاش بوآش از این تیم جانشین این مربی را انتخاب کردند و ویکتور پری‌یرا، سرمربی پیشین المپیاکوس و پورتو را به عنوان سرمربی جدید خود برگزیدند.ویاش بوآش در لیگ شانگهای چین در رده دوم قرار گرفت و تا لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کرد ولی در این مرحله برابر بوراوارتس تیم او شکست خورد.
قانون عجیب فیفا در جام جهانی باشگاه‌ها
قانون فیفا در رابطه با اخراج در جام جهانی باشگاه‌ها ممکن است به ضرر رئال مادرید شود.رئال مادرید برای حضور در جام جهانی باشگاه‌ها به امارات سفر کرده است و اکنون در ابوظبی به سر می‌برد. این تیم در دیدار نخست و در مرحله نیمه نهایی باید امشب به مصاف الجزیره برود. سفید پوشان در صورت شکست این تیم به فینال صعود کنند و در غیر این صورت دیدار رده بندی را انجام خواهند داد. اگر یکی از بازیکنان تیم ‌اسپانیایی در آخرین بازی، این رقابت‌ها اخراج شوند، آل‌کلاسیکو ۲۳ دسامبر را از دست خواهند داد. مادرید در نخستین روزهای زمستان در لالیگا به مصاف بارسلونا خواهد رفت.در قوانین فیفا بندی وجود دارد که اگر یک بازیکن در جام جهانی باشگاه‌ها جریمه شود باید آن محرومیت در بازی‌ها لحاظ شود و اگر این بازی‌ها به اتمام رسیده باشد در بازی‌های رسمی بعدی انجام شود.بازی رسمی رئال مادرید پس از جام جهانی باشگاه‌ها ال کلاسیکو است. به همین دلیل ممکن است این قانون به ضرر سفید پوشان تمام شود.
آخرین اخبار نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر
* بختیار رحمانی پس از صحبت با مسئولان پیکان قراردادش را با این تیم فسخ کرد و از جمع شاگردان جلالی جدا شد.هافبک نیم‌فصل نخست پیکان و پیشین استقلال بعد از فسخ قرارداد با پیکان در دفتر باشگاه ذوب‌آهن حاضر شد و با عقد قراردادی به این تیم پیوست و شاگرد امیر قلعه‌نویی شد.
* شاهین ثاقبی که از تیم سپاهان جدا شده بود، دیروز با عقد قراردادی رسماً به تیم پیکان پیوست تا در نیم‌فصل دوم شاگرد مجید جلالی در این تیم شود.اعضای تیم پیکان در حال حاضر در کیش حضور دارند.
* محمدرضا خرسندنیا که این فصل بعد از توافق با مسئولان مشکی‌پوشان به این تیم پیوسته بود، از این تیم مشهدی جدا شد.گفته می‌شود مقصد بعدی این بازیکن که سابقه‌ حضور در استقلال را نیز دارد، سپیدرود رشت خواهد بود.

نظر شما