ایران آنلاین / محمد فتحی بیرانوند اظهار داشت: ناوگان اتوبوسرانی خرمآباد کمبودی ندارد و به دلیل استقبال اندک مردم، بهطور روزانه 4 اتوبوس این ناوگان در استراحت است.
وی همچنین به توسعه ناوگان اتوبوسرانی خرمآباد اشاره کرد و گفت: در سالهای قبل مشارکت اشخاص با دولت صورت میگرفت و شخص 17.5 درصد از پول اتوبوس را پرداخت میکرد و دولت نیز 82.5 درصد مابقی را پرداخت مینمود اما اکنون دولت هیچگونه پولی بابت خرید اتوبوس پرداخت نمیکند و اتوبوس را بهصورت تمام قسط به بهرهبردار میدهد.
مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری خرمآباد با بیان اینکه بخش خصوصی با این شرایط ورود پیدا نمیکند، خاطرنشان کرد: یکی از موانع و مشکلات ما برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی خرمآباد همین موضوع است.
فتحی بیرانوند در بخشی از سخنان خود در خصوص اینکه ناوگان اتوبوسرانی خرمآباد در تمامی مسیرهای سطح شهر فعال نیست و چه برنامههایی در این زمینهدارید، تصریح کرد: بنا به شرایط توپوگرافی و شیب تندی که خرمآباد دارد امکان فعالیت در تمامی مسیرهای شهر وجود ندارد.
وی اظهار داشت: خرمآباد یک شهر طولی است و معابر کمعرضی دارد و امکان تزریق اتوبوس بیشتر را ندارد چراکه اگر در مسیرهایی همانند خیابان مطهری مسیر تعریف کنیم قطعاً با ترافیک سنگین و نارضایتی مردم در این زمینه مواجه میشویم.
مدیرعامل سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری خرمآباد با بیان اینکه بایستی ناوگان مسیرها را به سمت خودروهای ون سوق بدهیم، تصریح کرد: در حال بررسیهای اولیه هستیم که بتوانیم این ناوگان را در خرمآباد توسعه دهیم./ تسنیم