شناسهٔ خبر: 22967938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رحمانی‌فضلی در جمع خبرنگاران:

سیر طلاق کاهشی بوده و روند درمان اعتیاد خوب است/ اقدامات حوزه حاشیه‌نشینی راضی‌کننده نیست

خبرگزاری میزان- وزیر کشور گفت: هر ٦ ماه یکبار گزارش عملکرد دستگاه‌ها درباره آسیب‌های اجتماعی را به مقام معظم رهبری می‌دهیم. ابن بار گزارش‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله طلاق و اعتیاد، گزارش‌های قابل قبولی بود. درباره طلاق روند رو به کاهشی داشتیم و در بحث اعتیاد نیز درمان روند خوبی دارد.

صاحب‌خبر -
توضیحات وزیر کشور درباره جلسه امروز شورای اجتماعی کشور
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور که عصر امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بعد از برگزاری پنجمین جلسه با مقام معظم رهبری که سران قوا و مسئولان مربوطه نیز حضور داشتند، ایشان با توجه به گزارشی که ستاد داده بود ارزیابی را مطرح کردند. بنده با توجه به مسئولیتم در این ستاد گزارش دادم و نهایتا رهبری دستورات و سیاست‌های جدیدی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: امروز این جلسه را برگزار کردیم تا دستورات ایشان را به دستگاه‌ها ابلاغ کنیم.

وزیر کشور همچنین گفت: دستور کار دیگر جلسه امروز ایدز بود؛ این بیماری اکنون به عنوان آسیب اجتماعی مطرح است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه وزارت بهداشت مامور شده بود گزارشی را در این زمینه آماده کند، افزود: در این جلسه گزارش آن‌ها آماده شد. جمع بندی جلسه اینگونه بود که برنامه جامع تقسیم کار ملی را وزارت بهداشت آماده و دستگاه‌های معین را هم مشخص کند و هدفگذاری‌ها را نیز انجام دهد تا به تناسب دوره‌های زمانی پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی گفت: هر ٦ ماه یکبار گزارش عملکرد دستگاه‌ها درباره آسیب‌های اجتماعی را به مقام معظم رهبری می‌دهیم. ابن بار گزارش‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله طلاق و اعتیاد، گزارش‌های قابل قبولی بود. درباره طلاق روند رو به کاهشی داشتیم و در بحث اعتیاد نیز درمان روند خوبی دارد. در تهران ٨ هزار و ٥٠٠ معتاد متحاهر را درمان می‌کنیم. درحوزه مقابله نیز سال گذشته رقم ١٣ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وزیر کشور اظهار کرد: در خصوص حاشیه‌نشینی نیز اقدامات خوبی در حوزه‌های محتوایی، اجتماعی و کالبدی صورت گرفته است؛ البته این موضوع راضی کننده نیست و مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند که باید به حاشیه نشینی با اولویت بیشتری پرداخته شود. ایشان همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در بحث آسیب‌های اجتماعی و سمن‌ها تاکید داشتند. باید به سمن‌ها کمک‌های مالی صورت گیرد.

رحمانی فضلی گفت: درحوزه پیشگیری، مقام معظم رهبری سیاستگذاری کردند که ٥٠ درصد منابع باید صرف پیشگیری شود و این موضوع عمق نگاه ایشان به این موضوع را نشان می‌دهد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در بودجه ٩٧ چه میزان هزینه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شده است، اظهار کرد: دولت در این زمینه ردیف مستقل ۳۰۰ میلیاردی برای آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده و این می‌تواند گام موثری نسبت به قبل باشد. البته این رقم جدا از بودجه عمرانی ٢٠٠ میلیاردی بحث حاشیه نشینی است.

وزیر کشور اضافه کرد: اختصاص این مبالغ مسلما کافی نیست، دستگاه‌ها باید از منابع داخلی خودشان استفاده کنند چراکه وظیفه ذاتی آنهاست و این مبالغ برای این است که اگر اولویت‌هایی راتشخیص دادیم ازاین محل بودجه استفاده کنیم و دستگاه‌ها نیز باید بیشتر کمک کنند.

وی درپاسخ به این سوال که گروهک‌های تروریستی داعش به سمت افغانستان و پاکستان حرکت کرده اند آیا تدابیر جدیدی برای این مسئله اندیشیده شده است، بیان کرد: مسئله گرو‌های تروریستی القاده و داعش برای ما از نظر امنیتی دارای اهمیت بسیاربالایی است ما کاملا تحرکاتشان رارصد می‌کنیم و پیگیر فعالیت‌های آن‌ها هستیم.

وی ادامه داد: شکست تروریست‌ها در عراق و سوریه باعث می‌شود تا اقدامات جدیدی را بکار گیرند و دامنه کارشان را به سایر کشور‌ها گسترش دهند. داعش بدنبال این است که عضوگیری‌هایی را در برخی مناطق جدید داشته باشد و آنجا را مرکز فعالیت شان کنند، همکاری وسیعی در منطقه برای مقابله با تروریست‌ها شکل گرفته است و عراق، سوریه، روسیه، پاکستان، افغانستان و ترکیه مصمم به برخورد جدی با تروریست‌ها هستند.

وزیرکشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی باتسلطی که به این موضوع دارد همواره این مهم را رصد می‌کند، امیدواریم بتوانیم روزی در منطقه با امنیت، صلح کامل و بدون تروریست زندگی کنیم. کشور‌هایی که امنیت و صلح را برای منطقه نمی‌خواهند در پس توطئه‌ها و تربیت تروریست‌ها هستند.

وی با اشاره به عملکرد مردم، دستگاه‌های اجرایی و سمن‌ها در زلزله کرمانشاه گفت: شبهه افکنی‌هایی در زمینه کمک رسانی دستگاه‌ها ایجاد شد که درست نبود، در روز اول زلزله ٧ هزارنفر مجروح ازمناطق زلزله زده منتقل شدند، همچنین ٥٦ هلی کوپتر برای امداد رسانی به پرواز درآمد.

رحمانی فضلی بابیان اینکه ایران دراین حادثه دربعد امداد رسانی رکورد بسیارخوبی رابرجای گذاشت، گفت: در روز اول بااینکه دو بیمارستان تخریب شده بود پزشکان ما ٣٥٠ عمل جراحی کردند، در شب اول ٢٥ هزار چادر توزیع شد که این تعداد در روز سوم به ٩٠ هزار رسید.

وی یادآورشد: بزرگترین مشکل مردم فعلا باتوجه به برودت سرما در بحث اسکان موقت است، وزارت مسکن، راه وشهرسازی متولی اعطای مسکن موقت شده است و بناست در قراردادی با قرارگاه  خاتم هر روز٤٠٠ کانکس را در این منطقه مستقرکنند. استقرار کانکس‌ها نیاز به زیرساخت دارد و کار آسانی نیست.

وزیر کشور افزود: دولت حدود ١٠٠٠ میلیار تومان برای این مسئله تصویب کرده است. مشکلات مردم در هوای سرد باقی است و همه باهمکاری هم باید مشکلات را رفع کنیم. ممکن است هفته آینده به مناطق زلزله زده سفر کنم.

انتهای پیام/
 

نظر شما