شناسهٔ خبر: 22965553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شنبه‌زاده :

قلعه میرغلام به بخش خصوصی واگذار شد

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از واگذاری قلعه‌ی میرغلام هاشمی در شهرستان دره‌شهر به سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری ایلام اظهار کرد: قلعه "میرغلام هاشمی" در شهرستان دره‌شهر با کاربری اقامتگاه بوم گردی با حضور فرماندار، کارشناسان صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و سایر مسئولین محلی شهرستان دره‌شهر به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام تصریح کرد: بناهای تاریخی بخش اعظمی از آثار تاریخی و فرهنگی هر سرزمین و ملتی به شمار می‌روند که حفظ و نگهداری از آنها حراست از هویت هر جامعه‌ای به شمار می‌رود. بناهایی که ضمن بیان سبک زندگی و توانمندی اقوام و گذشتگان، احداث آنها به دورانی باز می‌گردد که در ساخت آنها اصول و محاسبات عمرانی به شیوه‌هایی که امروز رایج است رعایت نشده است.
شنبه‌زاده گفت: جایگاه آثار باستانی و تاریخی این استان را به می‌توان به سه دوره پیش از تاریخ، دوره تاریخی و دوره اسلامی تقسیم کرد. در این راستا حفظ و حراست از این آثار امری بدیهی جهت حفظ فرهنگ و تمدن غنی گذشتگان می باشد ضمن اینکه موجب جذب گردشگر در این استان نیز خواهد شد از طرفی نگهداری و حفظ کلیه این آثار از سوی دولت امری سخت و تا حدودی دور از دسترس است که حضور بخش خصوصی در این راستا می‌تواند کمک بزرگی به حقظ آثار کند.
وی ادامه داد : واگذاری بناهای تاریخی در راستای سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اشتغالزایی پایدار و استفاده بهینه از بناهای تاریخی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

نظر شما