شناسهٔ خبر: 22964996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

۲۵۳ ناشر در پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان حضور دارند

سمنان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از گشایش پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان در شهر سمنان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۲۵۳ ناشر حضور خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا سوقندی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان با حضور معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر سمنان گشایش می یابد، بیان کرد: ۲۵۳ ناشر در پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان حضور خواهند داشت که از این تعداد ۱۳ ناشر استانی یک هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب را عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه به تبیین نقش کتاب و مطالعه در جامعه کمک می کند، افزود: ۱۲۲غرفه در پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان برپا می شود که در آن ۴۰هزار عنوان کتاب با بیش از ۴۰۰ هزار جلد در معرض دید علاقه مندان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۳۵۰ میلیون تومان بن کتاب با ۳۰ درصد تخفیف درنمایشگاه کتاب توزیع می‌شود، ابراز داشت: ۷۰ میلیون تومان نیز در قالب یارانه به پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان اختصاص دارد.

سوقندی با بیان اینکه کتاب و مطالعه امروز حال و روز مساعدی ندارد، تصریح کرد: کتاب در حوزه سیاسی و اجتماعی می تواند نقش موثری ایفا کند که وجود رقبای زیاد و باعث بروز کم اقبالی به مقوله کتاب شده است.

وی رونمایی کتاب، معرفی تازه‌های نشر، نشست‌های تخصصی نقد کتاب، نشست‌های ادبی را از جمله حواشی برگزاری نمایشگاه کتاب برشمرد و افزود: کتاب نمادی از عقلانیت و خردورزی است که باید به عنوان یک شاخصه مهم در توسعه جوامع بیش از پیش تبیین شود.

پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان از ۲۶ آذر صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ و همچنین عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱:۳۰ دقیقه در سالن غدیر سمنان برای بازدید علاقه مندان گشوده می شود.

نظر شما