شناسهٔ خبر: 22961584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصویر پلنگ ایرانی در سفیدکوه خرم‌آباد ثبت شد + تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مهرداد فتحی بیرانوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات‌وحش معاونت پایش اداره کل محیط‌زیست لرستان به‌منظور کنترل و پایش حیات‌وحش، اقدام به نصب دوربین تله‌ای در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان نمودند که برای چهارمین بار موفق به ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد شدند.

تصویر پلنگ ایرانی در سفیدکوه خرم‌آباد ثبت شد + تصاویر

وی افزود: احداث دیده‌بانی و پاسگاه محیط‌بانی در ارتفاعات و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی حفاظت از حیات‌وحش از اقدامات حفاظتی مطلوب بوده که تاکنون صورت گرفته است.

تصویر پلنگ ایرانی در سفیدکوه خرم‌آباد ثبت شد + تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان عنوان کرد: منطقه سفیدکوه خرم‌آباد زیستگاه جدید پلنگ لرستان است و باوجود وضعیت مطلوب حفاظتی منطقه و جمعیت ایده آل کل، بز و گراز در این منطقه، امیدواریم تصاویر بیشتری از حضور این گربه‌سان در خطر انقراض در این منطقه ثبت شود.

تصویر پلنگ ایرانی در سفیدکوه خرم‌آباد ثبت شد + تصاویر

 پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می‌شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد. اندازه و زنگ پوشش بدن پلنگ ایرانی در مناطق مختلف و گستره پراکنش پلنگ در ایران، تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارد.

طول بدن پلنگ‌ها به طور کلی به ۱۶۰ و گاهی هم به ۱۸۰ سانتی‌متر می‌رسد و طول دم آن‌ها ۱۱۰ سانتی‌متر است. وزن پلنگ ایرانی تا ۹۰ کیلوگرم است و ارتفاع آن تا شانه به ۷۵ سانتی‌متر می‌رسد. 

انتهای پیام/پ

نظر شما