شناسهٔ خبر: 22959980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل راه و شهرسازی قزوین:

وجود ۱۳۵۰ هکتار بافت فرسوده در سطح استان قزوین

قزوین- مدیر کل راه و شهرسازی قزوین گفت: استان دارای یک هزار و ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده است که بیشترین حجم آن به شهر قزوین اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در نخستین کارگاه آموزشی بازآفرینی محدوده ها و محلات ناکارآمد مبتنی بر رویکرد اجتماع محور که با حضور معاون دفتر راهبری و طرح های بازآفرینی در اداره کل راه وشهرسازی برگزار شد افزود: شهر قزوین با وجود ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت دارای ۵۳۲ هکتار بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی است.

وی افزود: امسال ۱۵ محله در چهار شهر قزوین، الوند، تاکستان و آوج جهت اجرای طرح بازآفرینی محلات فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در برنامه اجرایی این اداره کل قرار گرفته است که در این راستا متناسب با هر محله اقدامات لازم برای جهت طرح، مطالعه و عملیات اجرا در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: توجه به بافت های فرسوده و قدیمی و رفع مشکلات از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است و سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه و سایر دستگاه های مرتبط را به سمت ساماندهی و بازآفرینی بافت های فرسوده و احیای آنها سوق داده است.

حق لطفی خاطرنشان کرد: رویکرد بهسازی و نوسازی شهری از بازسازی و نوسازی و توسعه دوباه به بازآفرینی شهری تبدیل یافته و به صورت فعالیتی یکپارچه و همه جانبه نگر درآمده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین همچنین گفت: در پی ابلاغ سند ملی راهبردی احیا و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با همکاری شرکت مادرتخصصی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اقدام به شناسایی محلات هدف در استان کرده ایم و برنامه بازآفرینی متناسب باشرایط هر شهر و هرمحله در حال تدوین است.

وی همچنین گفت: یکی از روش های پیاده سازی طرح های بازآفرینی شهری روش استفاده از مشارکت دستگاه های اجرایی و مردم و بخش خصوصی است که در این خصوص تلاش می کنیم.

نظر شما