شناسهٔ خبر: 22959414 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

ایجاد بستر خودکفایی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

صاحب‌خبر -

 

مدیر اجرایی دومین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران برگزاری این رویداد که با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی انجام می‌شود را قدمی در راستای خودکفایی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پارس جنوبی دانست.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسن دریس زاده دبیر و مدیر اجرایی دومین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران بیان کرد: نخستین بازار تکنولوژی و نوآوری نفت گاز و پتروشیمی با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری خلیج‌فارس استان بوشهر در تاریخ دوم الی 4 اسفندماه 1395 در منطقه پارس جنوبی برگزار شد. در آن رویداد 65 شرکت تولیدی و سازنده داخلی دانش‌بنیان فعال درزمینه نفت گاز و پتروشیمی را حضور داشتند.
وی توضیح داد: در نخستین بازار تکنولوژی و نوآوری گسترش دامنه هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی فعال درزمینه نفت گاز و پتروشیمی با صنایع حاضر در منطقه پارس جنوبی که بزرگ‌ترین منطقه اقتصادی و انرژی کشور است را شاهد بودیم.
دریس زاده با اشاره به این که یکی از دستاوردهای اولین بازار نفت گاز پتروشیمی فرهنگ‌سازی خودکفایی است گفت: به دنبال ایجاد و توسعه فرهنگ خودکفایی در بین شرکت‌های این منطقه و ارتباط آن‌ها با سازندگان داخلی هستیم. حضور شرکت‌های سازندگان داخلی و مجتمع‌ گازی پارس جنوبی و پتروشیمی‌ها در آن رویداد باعث شد که بستر بسیار مناسبی جهت خودکفایی در منطقه پارس جنوبی مهیا شود.
 
آشنایی با نیازهای موجود در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
دبیر و مدیر اجرایی دومین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران ‌ دستاورد دیگر برگزاری نخستین رویداد را حمایت از بخش ساخت داخل دانست و افزود: ما به دنبال ایجاد فضای مناسب برای ارتباط شرکت‌های سازنده داخلی با صنایع عظیم مستقر در منطقه پارس جنوبی هستیم. این اتفاق زمینه مناسبی برای ارتقاء بازارهای شرکت‌های سازنده داخلی دانش‌بنیان و رشد این شرکت‌ها جهت ارائه خدمات هر چه بیشتر و باکیفیت‌تر به صنایع منطقه است.
وی ادامه داد: چراکه این ارتباط باعث می‌شود که شرکت‌ها دید جدیدی نسبت به به محصولات خودشان و سیستم‌های مستقر در صنایع منطقه و ارتقاء کیفیت محصولات خود طبق نیازهای موجود در صنعت نفت گاز پتروشیمی کشور به خصوص در منطقه پارس جنوبی به دست آورند.
دریس زاده یکی از دستاوردهای دیگر بازار نفت و گاز را افزایش اقبال عمومی دانست و گفت: وقتی شرکتی از تهران، اصفهان مشهد و یا جای مختلف کشور به عسلویه واردشده و مستقر می‌شود و مستقیماً با تصمیم‌گیرندگان، مدیران و کارشناسان صنایع منطقه پارس جنوبی ارتباط برقرار می‌کند، پس یک نوع افزایش آگاهی مثبت نسبت به شرکت و برند شرکت می‌تواند داشته باشد.
 
افزایش آگاهی مدیران صنعتی، بازار شرکت‌های داخلی را گسترش می‌دهد
وی افزود: افزایش آگاهی بین مدیران و کارشناسان می‌تواند به جذب پروژه‌ها، ورود به مناقصات و توسعه بازار آن شرکت‌ها کمک کند. همچنین بخش‌های جانبی رویداد مانند کارگاه‌های آموزشی، پنل‌های فنی و بازرگانی و نیز حضور رسانه‌های مختلف ملی و استانی باعث شد که برند شرکت‌هایی که در آن رویداد حضور داشتند، در منطقه گسترده شود و توسط صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی مورد شناسایی قرار بگیرند.
دریس زاده خاطر نشان کرد: ما در برگزاری  بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران  به دنبال ایجاد بستری برای ایجاد تمایز نسبت به رقبای خارجی هستیم. می‌خواهیم تمایز و برتری محصولات آن‌ها نسبت به محصولات و شرکت‌های خارجی را به صنایع منطقه ارائه دهیم تا بتوانیم از آن طریق به توسعه بازار این شرکت‌ها کمک کنیم.
وی افزود: در دوره اول این رویداد تقریباً از اکثر استان‌ها، مانند تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، فارس و غیره شرکت‌هایی حضور داشتند که 80 درصد آن شرکت‌ها دانش‌بنیان بودند.
 
رویدادی که در طول سال پیگیر ارتباط شرکت‌ها و صنعت است
دبیر و مدیر اجرایی دومین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران  بازخوردهایی که از جلسات تخصصی و جلسات مذاکره رودررو (B2B) دور اول به دست آمد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امسال به دنبال توسعه هر چه بیشتر جلسات مذاکره مستقیم مدیران و کارشناسان تصمیم‌گیرنده در صنایع با شرکت‌های سازنده داخلی و دانش‌بنیان هستیم. ازنظر مکان فیزیکی امکانات بیشتری را در اختیار شرکت‌ها قرار خواهیم داد و امکانات رفاهی برای اینکه جلسات بهتر اتفاق بیفتد و امسال هم به دنبال تخصصی‌تر کردن پنل‌ها هستیم.
وی ادامه داد: به دنبال ایجاد جلسات مذاکره با صنایع در طول سال بعد از برگزاری هستیم. یعنی شرکت‌هایی که در دومین بازار تکنولوژی و نوآوری نفت گاز پتروشیمی حضور پیدا می‌کنند، در ماه‌های بعد، در طول سال 1397 جلسات مستمری را با صنایع به‌صورت تخصصی و مذاکره مستقیم خواهند داشت تا این بازار فقط یک رویداد 4-3 روزه نباشد و در طول سال بتوانیم به شرکت‌هایی که تمایل دارند به منطقه ورود پیدا کنند کمک کنیم.
 
تمرکز بر شرکت‌هایی که برای نخستین بار در پارس جنوبی حضور پیدا می‌کنند

 دریس زاده خاطر نشان کرد: سال گذشته به دنبال این بودیم تا به شرکت‌هایی که پیش‌ازاین در پارس جنوبی کار و فعالیت می‌کردند کمک کنیم که بازار خودشان را گسترش دهند و با صنایع دیگر منطقه وارد تعامل شوند. تمرکز اصلی ما بر شرکت‌هایی بود که اصلاً وارد بازار نشده‌اند و برای اولین بار بود که به منطقه پارس جنوبی آمده بودند به دنبال خلق بازار برای آن‌ها باشیم و ارتباطات دوطرفه‌ای بین صنایع و شرکت‌ها به‌صورت موردی داشتیم. امسال به دنبال توسعه و تمرکز بیشتر جهت توسعه بیشتر بازار و یا ایجاد بازارهای جدید برای شرکت‌هایی که برای نخستین بار است به منطقه پارس جنوبی وارد می‌شوند.
دومین بازار تکنولوژی و نوآوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان این معاونت، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت آتی‌ساز فناوری و پارک علم و فناوری خلیج‌فارس علمی  5 تا 7 اسفندماه 96 در پارس جنوبی برگزار می‌شود.
پایان پیام/29

نظر شما