شناسهٔ خبر: 22954556 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

آصفی: رای AFC به سود ما بود و باید پیگیری کرد/ کفاشیان: رای را تغییر دادند، سعودی‌ها به ایران نمی‌آیند/ تاج: نگفته‌ام که کنار می‌کشیم

بررسی ماجرای حکم ای اف سی درباره بازی نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که رای نهایی به احتمال زیاد به ضرر ایران است.

صاحب‌خبر -
عادل فردوسی پور در برنامه این هفته 90 آیتمی را به ماجرای بازی نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف و مشخص نبودن حکم ای اف سی در این مورد اختصاص داد.

به گزارش نامه نیوز، مجری 90 ابتدا حمیدرضا آصفی مشاور بین الملل فدراسیون فوتبال را روی خط برنامه آورد که وی گفت: در جلسه ای که کمیته مسابقات برگزار کرد با توجه به اینکه سفرای ما در کشورهای مختلف آرا را به نفع ما هماهنگ کرده بودند رای به سود ایران صادر شد اما در حکم ای اف سی نامی از ایران نبود و ظاهرا شخصی در جلسه به کفاشیان اعلام کرد که نام ایران از قلم افتاده است.

آصفی که تاکید داشت رای اولیه به سود ایران بوده گفت: اگر به رسانه های عربستانی نگاه کنید به ای اف سی حمله کردند. نشان می دهد که حکم به نفع ایران بوده است. حتی اینفانتینو هم به کفاشیان تبریک گفت. ولی باید بگویم در ای اف سی اتفاقات دیگری افتاد و نظرشان تغییر کرد.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه تصریح کرد: بحرینی بودن رئیس ای اف سی و نفوذ عربستانی ها و مشکلات شان با ما و هزینه هایی که می کنند کار را سخت کرده. دو هفته است که خواستیم حکم را برای ما بفرستند اما معطل می کنند که اتفاق عجیبی است.

وی همچنین تاکید کرد که قرار نیست ای اف سی ناظر به سه کشور امارات، قطر و عربستان بفرستد و چنین خبری به طور رسمی جایی منتشر نشده است.

در ادامه علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون ایران به گفت و گو اضافه شد و اعلام کرد که جلسه به خاطر درخواست عربستان و امارات برای نرفتن به قطر تشکیل شده و ربطی به ایران نداشته است.

وی در مواجهه با این انتقاد مجری 90 که ظاهرا به خوبی از ایران دفاع نکرده است، گفت: بعید می دانم رای تغییر کند و عربستانی ها به ایران بیایند. اگر رای شکسته شود امارات و عربستان کنار می‌کشند و به خاطر اینکه اسپانسر اصلی ای اف سی هستند بعید است که این اتفاق رخ دهد و تصمیم دیگری می‌گیرند.

در ادامه  آصفی اعلام کرد که رای به سود ایران بوده اما سعودی ها لابی قوی تری دارند با این حال باید این پرونده دنبال شود چرا که به روشنی به سود ایران بوده و حتی رئیس فیفا هم به کفاشیان تبریک گفته است.

نایب رئیس ای اف سی در این خصوص گفت: بله اینفانتینو و چند رئیس فدراسیون کشورهای آسیایی به من تبریک گفتند اما ای اف سی رای را عوض می کند.

در ادامه نیز تاج با برنامه 90 تماس گرفت و این صحبت که وی مدعی شده اگر رای به ضرر ایران باشد نمایندگان کشورمان از لیگ قهرمانان کنار می کشند از جانب وی نبوده آن هم در حالی که این صحبت ها در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده بود!

نظر شما