نتایج این تحقیق در خصوص اولویت اصلی مردم برای خرید خودرو (بجز قیمت) نشان میدهد که اولویت اصلی 33 درصد از افراد، بالا بودن استحکام و ایمنی خودروها بوده و 29 درصد نیز قدرت و شتاب خودرو را اصلیترین اولویت خود در انتخاب خودرو بیان کردهاند. پس از آن معیارهای زیبایی ظاهری با 13 درصد، کیفیت بدنه با 11 درصد و خدمات پس از فروش با 9 درصد اصلیترین شاخصهای انتخاب خودرو برای مصرفکنندگان ایرانی است. در این میان، پایین بودن مصرف سوخت خودرو با 5 درصد، کمترین فراوانی را کسب کرده است.
پاسخهای به دست آمده درخصوص میزان تمایل به خرید خودروهای خارجی نشان میدهد خودروهای آلمانی با 27 درصد فراوانی، همچنان بالاترین رتبه را در میان کشورهای سازنده خودرو کسب کردهاند. پس از آن، خودروهای ژاپنی با 20 درصد، فرانسوی با 19 درصد و کرهای با 14 درصد قرار دارند. 6 درصد از بازدیدکنندگان نیز اولویت اول خرید خودروی خود را به خرید خودروهای چینی اختصاص دادهاند که بوضوح میبینیم رفتار واردکنندگان خودروهای خارجی برخلاف این نظرسنجی است!
از موضوعات جذاب در حوزه خودرو میزان تمایل مشتریان به خرید ردههای متفاوت خودرو است. بر همین اساس از بازدیدکنندگان درخصوص نوع خودروی مورد علاقه سوال شده است. نتیجه جالب توجه، تمایل 63 درصدی شرکتکنندگان نظرسنجی به خرید انواع خودروهای شاسیبلند است. در مقابل، 25 درصد تمایل به خرید خودروهای سدان (سواری صندوقدار) دارند و تنها 12 درصد تمایل به خرید خودروی هاچبک (سواری بدون صندوق و پنجدر) داشتهاند. توزیع تمایل بانوان به خرید انواع ردههای خودرو، 56 درصد خودروهای شاسیبلند، 28 درصد خودروهای سدان و 15 درصد مدلهای هاچبک بوده است.