شناسهٔ خبر: 22953930 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

فوت 10هزار و 500نفر در حوادث رانندگی

صاحب‌خبر - رئیس بیمه مرکزی گفت: سال گذشته 330هزار نفر در حوادث رانندگی مصدوم شدند. از اول امسال نیز 210هزار مصدوم شدند و 10هزار و 500نفر فوتی در این حوادث داشته‏ایم.
به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی دیروز در جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث در مرکز همایش‏های صدا وسیما، افزود: تلاش‏ها برای پیش‏گیری از حوادث و کاهش آسیب‏های آنها در کشور ثمر نداده و تعداد این حوادث و خسارت‏های ناشی از آنها رو به افزایش است.
وی ادامه داد: صنعت بیمه کشور هزینه زیادی برای پرداخت خسارت‏های مالی و دیه فوت‌شدگان این حوادث پرداخت می‏کند به‌عنوان مثال در حادثه پتروشیمی بوعلی 94میلیون یورو خسارت پرداخت و برای خسارت‏های ناشی از زلزله در سال گذشته 150میلیارد تومان پرداخت شد. وی گفت: بیشتر این خسارت‏ها برای جبران خسارت وام بانک‏ها بوده است زیرا فقط11درصد ساختمان‏های کشور بیمه حوادث و آتش‏سوزی دارند. وی اظهار کرد: امیدوارم با تصویب لایحه بیمه حوادث که بین مجلس و شورای نگهبان در حال پیگیری است در آینده نزدیک بیمه پوشش بیشتری برای حوادث ساختمان‏های کشور داشته باشیم. وی گفت: روزانه 330آتش‏سوزی در تهران رخ می‏دهد در حالی که در هنگ‌کنگ روزانه فقط 16آتش‏سوزی اتفاق می‏افتد. همتی گفت: سالانه 25هزار میلیارد تومان خسارت برای جبران خسارت‏های حوادث پرداخت می‏شود که 10هزار میلیارد تومان آن برای خسارت‏های رانندگی است. وی افزود: صنعت بیمه برای پیشگیری از سوانح در چند سال اخیر یکهزار و 800میلیارد تومان به نیروی انتظامی، چهار هزار و یکصد میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت کرده است البته هنوز برنامه‏ای برای کاهش و پیشگیری از حوادث در کشور نداریم. همتی گفت: اخیرا نیز از صنعت بیمه خواسته شده است که 25میلیارد تومان برای تقویت اورژانس پرداخت کند. تقویت اورژانس خوب است اما نباید ظرفیت بیمه‏ها برای جبران خسارات حوادث کاهش یابد. رئیس بیمه مرکزی گفت: به دنبال این هستیم که از بیمه‏های خارجی نیز برای جبران خسارت‏های حوادث کشور استفاده کنیم قراردادهایی نیز در زمینه داشتیم و در زلزله اخیر کرمانشاه توانستیم از کمک‏های خارجی نیز استفاده کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما