شناسهٔ خبر: 22947897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس امور آزمایشگاه‌های استان اصفهان:

هوای اصفهان در آستانه وضعیت ناسالم برای عموم/شاخص کیفی ۱۵۰ است

اصفهان - رئیس امور آزمایشگاه‌های استان اصفهان گفت: هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۲ ظهر امروز در اغلب ایستگاه‌های سنجش آلودگی در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.

صاحب‌خبر -

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: میانگین شاخص کیفی آلودگی هوا در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز به ۱۵۰ رسید که نشانه آستانه هوای ناسالم برای عموم است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۲ ظهر امروز در ایستگاه‌های سنجش، آلودگی در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد، افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر، میانگین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد ۱۵۶، بلوار دانشگاه ۱۵۹، میدان امام حسین (ع) ۱۶۶، بزرگراه خرازی ۱۵۶ در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های استان اصفهان بیان داشت: همچنین در خیابان پروین با میانگین شاخص کیفی ۱۴۲، خیابان رودکی ۱۳۸ و چهارباغ خواجو ۱۳۴ شاهد وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در شهرستان‌های مختلف استان نیز سالم و یا در آستانه وضعیت ناسالم گزارش شده است، تاکید کرد: کیفیت هوا در خمینی‌شهر با میانگین شاخص کیفی ۱۴۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است و در مبارکه با ۹۵، سگزی ۹۰ و کاشان ۷۷ در وضعیت سالم گزارش شده است.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

نظر شما