شناسهٔ خبر: 22944752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین؛

زمان انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اعلام شد

قم - رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ۱۳ اسفندماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال قبل از ظهر دوشنبه در نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جایگاه رفیع و والایی نزد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برخوردار است، اظهار کرد: این نهاد حوزوی بیش از نیم قرن است که فعالیت‌های جهادی خود را برای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه‌های علمیه آغاز کرده است و همچنین وظیفه هدایت و سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه را بر عهده دارد.

وی افزود: امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۷ در منشور روحانیت مطالباتی را طلاب و فضلای حوزه علمیه بیان کردند و این مطالبات سرآغاز تشکیل جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه به منظور پیگیری مطالبات امام خمینی(ره) از حوزه‌های علمیه بود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان کرد: پیشنهاد تأسیس و راه‌اندازی مجمع نمایندگان طلاب توسط آیت‌الله مشکینی به رهبر کبیر انقلاب ارائه شد و امام خمینی(ره) نیز از این پیشنهاد استقبال کردند به گونه‌ای که در منشور روحانیت اهمیت مجمع نمایندگان طلاب و فضلا را متذکر می‌شوند و می‌فرمایند که «اگر طلاب و فضلا باهم نباشند، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه کسی در نهایت موفق خواهد شد».

وی ادامه داد: نهادینه کردن ارتباط فضلا و طلاب با جامعه مدرسین، افزایش سطح علمی حوزه و ارائه مشاوره به طلاب و فضلا از اهداف برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب است.

حجت الاسلام فرخ فال با اشاره به برگزاری هشتمین انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: در هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب بیش از ۲۲۱ نفر از فضلا و استادان برجسته حوزه علمیه کاندیدا شدند و رأی‌گیری در ۱۳۵ حوزه انتخاباتی انجام شد.

وی با اشاره به خدمات مجمع نمایندگان طلاب افزود: تأسیس و راه‌اندازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و همچنین اجرای بسیاری از طرح‌های پژوهشی که در حوزه‌های علمیه در حال اجرا است ثمرات پیگیری‌های مجمع نمایندگان است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سند چشم‌انداز حوزه و همچنین در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و ۵ ساله از ظرفیت مجمع نمایندگان طلاب استفاده کرده است و این بیانگر توانایی این مجمع است.

وی با بیان اینکه اولین نشست هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب در اواخر اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: انتخابات مجمع نمایندگان طلاب، در روز یکشنبه ۱۳ اسفند برگزار می‌شود و امیدواریم که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عمل شود تا انتخابات بدون تأخیر و در روز مقرر برگزار شود.

حجت الاسلام فرخ فال با بیان اینکه استان‌های قم، تهران و مازندران بیشترین تعداد طلبه شاغل به تحصیل را در قم دارند، ادامه داد: پیش‌بینی این است که حداقل ۳۵ هزار نفر واجد شرایط در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به تعداد نمایندگان هر شهرستان افزود: شهرستان‌هایی که ۱۰۰ تا ۲۰۰ طلبه شاغل به تحصیل در قم دارند، یک نماینده، ۲۰۱ تا ۴۰۰ طلبه مشغول تحصیل ۲ نماینده، ۴۰۱ تا ۸۰۰ طلبه شاغل به تحصیل ۳ نماینده و شهرستان‌هایی که بیشتر از ۸۰۰ طلبه شاغل به تحصیل دارند، ۴ نماینده در مجمع نمایندگان طلاب و فضلا خواهند داشت.

نظر شما