شناسهٔ خبر: 22944317 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

پشت‌پرده تمدید قرارداد برانکو!

صاحب‌خبر -

آرمانپرسپولیس در فصول اخیر با حضور برانکو نتایج خوبی گرفته و به جام‌قهرمانی نیز دست یافته است. در روزهای اخیر بحث تمدید قرارداد این مربی پیش کشیده است.

گمانه‌زنی ؟

یکی از روزنامه‌های ورزشی در این خصوص نوشت: مشکل اصلی بر سر تمدید قرار داد مرد کروات مطالبات فصل گذشته و مالیات برانکو است. ظاهرا سرمربی پرسپولیس خواستار پرداخت مطالبات فصل گذشته خود شده است. طلب‌هایی که هنوز به حساب برانکو واریز نشده و مشکلات مالی اخیر باعث و بانی آن بوده است. بر همین اساس اولین شرط سرمربی پرسپولیس پرداخت بدهی‌های قبلی باشگاه به‌خودش بوده است. البته گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس پیشنهاد قرارداد یک‌ساله را داده در حالی که برانکو تمدید ۲‌ساله می‌خواهد. مرد کروات خوب می‌داند برای پیشبرد برنامه‌‌هایش زمان می‌‌خواهد و از لحاظ مالی هم بهتر است قراردادش ۲‌ساله دیگر تمدید شود. به‌نظر می‌رسد این پروسه هم در نهایت ختم بخیر شده و حرف برانکو به کرسی بنشیند. اگرچه مرد کروات در پرسپولیس بسیار موفق بوده و تیمش قهرمان نیم‌فصل شده است. هواداران پرسپولیس هم خواهان تمدید قرارداد او هستند و خودش هم بی‌میل نیست قراردادش را تمدید کند. او در تیم پرطرفدار پرسپولیس مربیگری می‌کند. همه هواداران هم دوستش دارند و با وجود پیشنهادات داخلی و یکی، دو پیشنهاد خارجی ترجیح می‌دهد در پرسپولیس بماند. از سوی دیگر تمدید قرارداد برانکو می‌‌تواند یک برگ برنده برای حمیدرضا گرشاسبی سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس باشد. مردی که می‌‌خواهد دائمی شود و تمدید قرارداد برانکو یکی از راه‌های میان‌بر این هدف است.

شروط برانکو

سرمربی پرسپولیس در جلساتی که با گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد داشته خواستار فراهم‌بودن امکانات برای ادامه موفقیت‌های پرسپولیس شده است و البته 2 شرط مهم را هم پیش‌روی سرپرست باشگاهش قرارداده تا با انجام آن، راه برای تمدید قرارداد تسهیل شود. 2 شرط اصلی برانکو تسویه حساب با او و دستیارانش بوده و موضوع دیگر هم بحث تمدید قرارداد با بازیکنانی بوده که قراردادشان امسال با پرسپولیس به پایان می‌رسد. پرسپولیس به‌دلیل شکایت باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه علاوه بر محرومیت مالی از 2 پنجره نقل‌و‌انتقالاتی هم محروم شده است و این موضوعی است که باعث شده تا برانکو در این زمینه محتاط‌‌‌تر عمل کند. او از گرشاسبی خواسته تا بازیکنانی که قراردادشان امسال به پایان می‌رسد تمدید کند تا دست او از نظر نیروی انسانی خالی نماند چرا که در صورتی که محرومیت نقل‌وانتقالات لغو یا کسر نشود کار برای تیم پرسپولیس در فصل بعد بسیار سخت خواهد بود. از طرف دیگر برانکو و دستیارانش مبالغی را از باشگاه پرسپولیس طلبکار هستند و سرمربی پرسپولیس برای تمدید قراردادش با این باشگاه عنوان کرده که با آنها تسویه حساب شود. برانکو و دستیارانش بابت قراردادشان و همچنین پاداش قهرمانی در لیگ‌برتر و همچنین صعود در لیگ‌قهرمانان آسیا را به‌صورت کامل دریافت نکرده‌اند و سرمربی پرسپولیس خواستار روشن شدن تکلیف این بدهی‌ها و همچنین تسویه آنها شده که گرشاسبی هم قول‌های مساعدی به او داده است.

نظر برانکو

برانکو ایوانکوویچ بعد از نشست خبری بازی صنعت نفت به باشگاه پرسپولیس رفت تا در مورد تمدید قراردادش با مدیرعامل مذاکره کند. برانکو بعد از این جلسه به خبرنگاران، گفت:‌ در مورد همه موضوعات صحبت کردیم و درباره وظایف باشگاه در قبال من و همچنین وظایف من در قبال باشگاه گفت‌وگو شد.همچنین به وضعیت بازیکنانی که قراردادشان روبه اتمام است اشاره شد. بحث اصلی در مورد تمدید قرارداد بود و هر دو طرف به تمدید تمایل داریم. او افزود: تنها روی جزئیات بحث کردیم و فکر می‌کنم مشکلی پیش نیاید. فقط همه چیز باید شفاف شود و سپس امضا کنیم. برانکو در پاسخ به این پرسش که آیا دستیارانش نیز تمدید خواهند کرد یا نه، گفت: این موضوع را نیز باید در طی هفته جاری مشخص کنیم. مسائلی وجود دارد که بعد از بازی با نفت آبادان مشخص خواهد شد اما این مسائل، مشکل نیستند. سرمربی پرسپولیس همچنین درباره پیشنهاد باشگاه عربستانی به او بیان کرد: پرسپولیس همیشه اولویت من است.

نظر یک هوادار معروف!

سعید راد بازیگر سینما در خصوص تمدید قرارداد برانکو می‌گوید: شک نکنید تمدید قرارداد با برانکو از نان شب هم واجب‌تر است. یک‌درصد هم نباید تمدید قرارداد با برانکو به اما و اگر بکشد. اگر برانکو در پرسپولیس نماند فوتبال باشگاهی ما ضرر می‌کند نه پرسپولیس. برانکو کاری کرده که پرسپولیس به همان تیم قدرتمند گذشته تبدیل شده است. پرسپولیس بدون برانکو اصلا جور در نمی‌آید. از نظر من عدم تمدید قرارداد با برانکو یک شوخی بی‌مزه و بزرگ است. برانکو بار تیم را به‌دوش می‌کشد و به جوان‌ها میدان می‌دهد، همین جوان‌ها می‌توانند سال‌های بعد ستاره‌های پرسپولیس باشند و بدرخشند.

اعلام رسمی باشگاه

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: برانکو ایوانکوویچ روز یکشنبه پس از کنفرانس خبری پیش از بازی پرسپولیس برابر صنعت‌نفت آبادان در محل ساختمان باشگاه پرسپولیس حاضر شد تا با حمیدرضا گرشاسبی درباره ادامه همکاری خود با باشگاه پرسپولیس دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. در این نشست، دو طرف در ادامه گفت‌وگوهای قبلی خود برای طراحی برنامه‌های آینده باشگاه که باید در مورد آنها توافق شود به آنالیز مسائل گوناگون فنی و حقوقی در دو سال‌ونیم گذشته پرداختند و برنامه‌های آتی باشگاه برای حضور پرقدرت در لیگ‌برتر، جام‌حذفی و به‌ویژه لیگ‌قهرمانان آسیا مورد گفت‌وگو و بررسی دو طرف قرار گرفت. آنها همچنین درباره وظایفی که هر یک به تفکیک برای اجرای برنامه‌ها بر عهده خواهند داشت با یکدیگر صحبت کردند. در پایان این جلسه اعلام شد؛ با توجه به ادامه روند مثبت مذاکرات، درباره کلیات ادامه همکاری تفاهم لازم صورت گرفته است و در حال حاضر دو طرف روی بهترین برنامه‌ریزی برای آینده بهتر تیم متمرکز هستند و ظرف روزهای آینده تمدید قرارداد نهایی خواهد شد.

نظر شما