شناسهٔ خبر: 22941049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دورخیز حزب حاکم ونزوئلا برای انتخابات ریاست جمهوری 2018 با پیروزی در انتخابات شهرداری ها

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز گزارش داد: به دنبال برتری کامل حزب حاکم ونزوئلا در انتخابات شهرداری ها، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور عزم خود را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2018 جزم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکلاس مادورو روز گذشته اعلام کرد که حامیان دولت دست کم 90 درصد کرسی های شهرداری ها را در انتخابات روز گذشته بدست آوردند.
به رغم مواجهه ونزوئلا با شرایط اقتصادی بحرانی و دیگر چالش ها در این کشور، با این پیروزی، نیکلاس مادورو نامزد مورد نظر و مطلوب حزب حاکم برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 خواهد بود.
مادورو روز گذشته در جمع حامیانش گفت: ما آماده رقابت در انتخابات سال اینده هستیم. سال 2018 متعلق به حامیان هوگو چاوز است. سروسامان دادن وضعیت نامساعد اقتصادی ونزوئلا از اولویت های کاری دولت محسوب می شود.
رویترز نوشت: مردم ونزوئلا با یکی از بدترین شرایط اقتصادی تاریخ این کشور روبرو هستند. کمبود مواد غذایی، دارو و تورم بسیار بالا شرایط را برای زندگی شهروندان این کشور بسیار سخت کرده است.
این در حالی است که ائتلاف مخالفان دولت روز گذشته این پیروزی را بدتر از باخت برای نیکلاس مادورو خواندند و همچنین خواستار اعمال اصلاحات در سیستم انتخاباتی این کشور برای انتخابات سال 2018 شدند.
انتخابات شهرداری ها در حالی روز گذشته در ونزوئلا برگزار شد که سه حزب مخالف در ائتلاف مخالفان اعلام کردند که دایره انتخاباتی ونزوئلا در خدمت دولت مادوروو حامیانش بوده و چشمانش را به سوی اقدامات خلاف دولت در این انتخابات بسته است.
اکنون گمانه زنی هایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در نیمه اول سال 2018 مطرح است. پیشتر قرار بود این انتخابات در دسامبر 2018 برگزار شود اما با برگزاری آن در نیمه اول سال آتی، حزب حاکم می تواند از شرایط فعلی شکاف و اختلاف در میان مخالفان به نفع خود در انتخابات اتی استفاده کند.
اروپام**9234** مترجم: اطهر اینانلو **انتشار: زهرا هژبری

انتهای پیام /*

نظر شما