شناسهٔ خبر: 22939526 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پس از ۴ روز رقابت؛

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوردی سقز برگزیدگان خود را شناخت

خبرگزاری شبستان: آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کردی سقز، یکشنبه شب (۱۹ آذر) با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده این دوره از جشنواره در تالار ونوس شهرستان سقز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کردی سقز از 16 تا 19 آذر جاری با اجرای ۱۲ نمایش در بخش مسابقه و ۲ نمایش در بخش جنبی در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی سقز آغاز و پس از 4 روز ، هیئت داوران جشنواره، برگزیدگان را شرح ذیل اعلام کرد.

 

با رای هیئت داوران در بخش موسیقی، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به کامبیز اسدی با نمایش «پانکیه کان» از سنندج، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش طراحی صحنه به حسن ترقی با نمایش «پانکیه کان» از سنندج، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نخست بخش طراحی لباس به سونیا فاروقی با نمایش «زه ماوه نی خوین» از سقز اهدا شد.

 

هیئت داوران جشنواره، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش گریم را به ماندانا بدوی با نمایش «له پشت درگا» از بوکان، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نخست بخش بازیگری زن را به شبنم یوسفی با نمایش «عیشا» از ارومیه و تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نخست بخش بازیگری مرد را به سعد قهرمانی با نمایش «له پشت درگا» از بوکان تقدیم کرد.

 

همچنین با رای هیات داوران، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش طراحی نور به سامان ارمی با نمایش «سه رده می بی تاوانی» از مهاباد، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش طراحی بروشور به باقر سروش برای نمایش «ئه وانگه ل» از بیجار اهدا شد.

 

تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نخست بخش نمایشنامه نویسی، به صابر نیکبخت با نمایش «پانکیه کان» از سنندج و تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نخست  بخش کارگردانی به حسن ترقی با نمایش «پانکیه کان» از سنندج اهدا شد.

 

قطب الدین صادقی، کوروش سلیمانی و علی ظفر قهرمانی نژاد داوری این دوره از جشنواره تئاتر کوردی سقز را بر عهده داشتند.

نظر شما