شناسهٔ خبر: 22935043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

صنعت گردشگری بالاترین ظرفیت گیلان/ معماری سنتی در ساخت و سازها مورد توجه باشد

خبرگزاری شبستان: استاندار گیلان با بیان اینکه گردشگری بالاترین ظرفیتی شهرستان های گیلان است گفت: معماری سنتی در ساخت و سازها حفظ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان از سیاهکل، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز (19آذر) در نشست هم اندیشی اقشار، اصناف، نمایندگان فرهنگی و اجتماعی شهرستان سیاهکل در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد:با مدیریت و برنامه ریزی می توان بسیاری از دغدغه های جامعه را مرتفع کرد.

 

وی با بیان اینکه شهرستان سیاهکل دارای پیشینه تاریخی بسیار ارزشمند است گفت: این شهرستان  نیروی انسانی قوی دارد که این  خود از سرمایه های این شهر تاریخی محسوب می شود.

 

سالاری اذعان کرد: مدنیت و فرهنگ در مدت زمان کوتاه شکل نمی گیرد بلکه در دراز مدت در فرهنگ ها نهادینه و ماندگار می شود.

 

استاندار گیلان تصریح کرد: نیروی انسانی با فرهنگ، مواهب طبیعی و شرایط اقلیمی از ظرفیت های بالای هر جامعه ای است که  این مواهب عامل صادرات و واردات ندارند.

 

وی اضافه کرد: این دو موهبت در کنار هم قرار گیرند زمینه تحول را مهیا خواهند کرد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان به ظرفیت های بالای شهرستان سیاهکل پرداخت و گفت: دیلمان و سیاهکل هر دو در کنار هم  با برنامه ریزی  و مدیریت یکپارچه  رشد خواهند کرد.

 

سالاری  خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری بالاترین ظرفیت گیلان و شهرستان سیاهکل شمرده می شود، نخبگان با هدایت و ارائه طرح های نوین می توانند گام های موثری در این بخش بردارند.

 

استاندار گیلان افزود: گردشگری روستایی بخش عظیمی از ظرفیت گیلان شمرده می شود که در این بخش کمیته ای تشکیل شده و  واحدهای بوم گردی با حمایت‌ به صورت ارزان قیمت اجرایی و تقویت خواهند شد.

 

 نماینده عالی دولت اذعان کرد: با رونق گردشگری تعاملات بیشتر شده و با معرفی جذابیت ها و فرهنگ و هنر گیلان می توان زمینه اشتغال و رونق اقتصادی استان را بیش از پیش فراهم کرد.

 

 وی با تاکید بر اینکه فضای سرمایه گذاری با حمایت در استان فراهم شود تصریح کرد: در ساخت و سازها و معماری ها از سازه های چوبی و سنتی و ارزان قیمت بهره گرفته شود تا معماری سنتی در استان حفظ شود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: با بهره گیری از دانش و دانست ها از ظرفیت ها بهره گرفته شود.

 

درپایان مراسم نمایندگانی از هر یک از اقشار، اصناف و نخبگان مشکلات، اعتقادات و پیشنهادات جهت رفع موانع را  در حضور مسئول ارشد گیلان بازگو کردند.

 

نظر شما