به گزارش یکشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، «حسن بشیر» در مراسم پایانی چهاردهمین کنفرانس بینالملل روابط عمومی ایران که در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد، افزود: تمایز عنصر اصلی روابط عمومی ها در خلاقیت است از این رو میتوان وجه احساسی و مرکزی آن را تمایز این حرفه اعلام کرد.
وی توضیح داد: اینکه شناخت انسان از خود و تمایز با دیگران نخستین گام شناخت جهان به حساب میآید از اهمیت بالایی برخوردار است.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: انقلاب خلاقیت در ارتباط تصویری و خلق شخصیت ها در جهان و ارائه تصویری جذاب و قابل فهم بسیار مهم است به همین دلیل باید تلاش کرد تا جامعه ما با روابط عمومیها تعامل بیشتری پیدا کند.
دبیر کمیته علمی چهاردهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران تصریح کرد: اگر در غرب پروپاگاندا(برجسته سازی) و انحراف در چهرهسازی از طریق روابط عمومی و افکار عمومی صورت میگیرد اما در جامعه ما این امر لزوما باید به شفافیت منجر شود تا اقبال بیشتری به روابط عمومیها صورت گیرد.
بشیر بر لزوم حل خلاقانه مسائل تاکید کرد و گفت: پیام چهاردهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی حل خلاقانه مسائل و لزوم تمایز روابط عمومیها از دیگران است. در حل مسئله و طرح سؤال می توان تجدیدنظر کرد و سطح تجزیه و تحلیل خود را بالا برده و تفکر را در این جهت تغییر داد.
این فعال عرصه ارتباطات و رسانه همچنین بر لزوم استفاده از پیشرانهای ارتباطی تاکید کرد و افزود: باید به خوبی تشخیص دهیم که چه چیزی قابلیت تقدیر دارد لذا از نظر رفتاری و اعلام خلاقیت و شایستگی فرایندی در این مسیر باید کنترلهای لازم صورت گیرد.
دبیر کمیته علمی چهاردهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران ادامه داد: ارتباطات شفاف و خلاقمحور یکی از عناصر بسیار مهم در جامعه محسوب می شود که همواره باید بر این مهم تاکید شود.
بشیر در عین حال افزود: فرایند خلاقیت همان فرایند تفکر است ضمن اینکه توانایی ایجاد تفکر جدید و تبدیل فکر به ایده قابل ارائه و عملیاتی هم بسیار با اهمیت است و در نهایت میتواند این خلاقیت به تولید تفکر منجر شود.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: نیازمند سواد رسانهای و عدالت در این فضا در جامعه فعلی هستیم. همچنین انتقال روابط عمومی سنتی به مدرن و استفاده از فضای مجازی و عقلگرا و همچنین انتقال روابط عمومی ساکت به خلاقگو و رمزگشایی به موقع از سخنان مطرح در جامعه و ارتباط روابط عمومی سنتی به سیستماتیک هم بسیار مهم است.
به گزارش ایرنا،چهاردهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران (ICPR1396) با محوریت «خلاقیت، نوآوری و تمایز»، با حضور علی دارابی معاون امور استانهای صدا و سیما، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی باقریان دبیر کل انجمن روابط عمومی و محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی، جمعی از استادان علوم ارتباطات و پیشکسوتان عرصه و حرفه روابط عمومی، مسئولان و دست اندرکاران روابط عمومی های دستگاههای اجرایی اعم از دولتی و بخش خصوصی و شماری از دانشجویان رشته روابط عمومی روز یکشنبه در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد.
فراهنگ ** 1355 ** 1010
خبرنگار: علی اکبر قزوینیان**انتشار:حسن معظمی