شناسهٔ خبر: 22934574 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

اخبار کوتاه داخلی

صاحب‌خبر -
 

سهراب مرادی در صدر برترین وزنه برداران دسته ۹۴ کیلوگرم جهان
فدراسیون بین المللی وزنه برداری رده بندی برترین وزنه برداران سال ۲۰۱۷ در وزن های مختلف را اعلام کرد که سهراب مرادی در صدر برترین های جهان در دسته ۹۴ کیلوگرم قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، کیانوش رستمی به دلیل حذف از مسابقات جهانی و حضور نداشتن در سایر رقابت های بین المللی در این رده بندی نیست و علی هاشمی در رده دوم دسته ۱۰۵ کیلوگرم و سعید علی حسینی و بهداد سلیمی در رده های دوم و سوم دسته فوق سنگین قرار دارند.

رئیس جمهوری درگذشت کوهنوردان اشترانکوه را تسلیت گفت
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در صفحه انیستاگرام خود درگذشت کوهنوردان اشترانکوه لرستان را تسلیت گفت.
در پیام تسلیت رئیس جمهوری آمده است:
کوهنوردان شجاعی که برای قله رفتند و با سقوط بهمن از دامنه اشترانکوه به آسمان صعود کردند؛ روحشان شاد و آرامش‌شان ابدی.
پیام تسلیت جهانگیری
معاون اول رئیس جمهوری هم در پیامی حادثه تاسف برانگیز درگذشت تعدادی از کوهنوردان بر اثر سقوط بهمن در ارتفاعات اشترانکوه منطقه لرستان را به خانواده‌های آنان، جامعه ورزش و عموم ملت ایران تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، متن پیام آقای اسحاق جهانگیری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
حادثه تأسف برانگیز درگذشت تعدادی از کوهنوردان ورزشکار کشورمان براثر سقوط بهمن در ارتفاعات اشترانکوه منطقه لرستان موجب تأثر و تألم شد.
این مصیبت اندوهبار را به خانواده های محترم این عزیزان، جامعه ورزش کشور و عموم ملت ایران به ویژه مردم شریف خراسان و لرستان تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای درگذشتگان غفران و رحمت واسعه الهی،‌ برای مصدومان این حادثه شفای عاجل و برای بازماندگان داغدار صبر و اجر مسألت دارم.

حضور ۱۰ تیم خارجی در کشتی فرنگی باشگاه های جهان
۱۰کشور خارجی در چهارمین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در اصفهان حضور خواهند داشت.
به گزارش فدراسیون، تاکنون کشورهای روسیه، ترکیه، مجارستان، گرجستان، ارمنستان، رومانی، اوکراین، قرقیزستان، تاجیکستان و یونان حضور خود را در این رقابت ها قطعی کرده‌اند. تیم های بیمه رازی، سیناصنعت ایذه و شهدای مدافع حرم قم هم بعنوان نمایندگان کشورمان در این مسابقات حضور می یابند.
چهارمین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان روزهای ۲۳ و ۲۴ آذر در سالن ۶ هزار نفری ۲۵ آبان مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان برگزار می شود.

دیدار احسان حدادی با وزیر ورزش
دارنده مدال نقره پرتاب دیسک بازی ها‌ی المپیک، بعد از دیدارش با وزیر ورزش و جوانان گفت: در این نشست ‏تمام دغدغه هایم ‏را بیان کردم و سلطانی فر هم هر آنچه که برای بهبود کارم مفید بود بیان و نکته هایی را توصیه کردند‎ .‎‏
به گزارش ایسنا، احسان حدادی که دیروز برای دیدار با سلطانی فر در وزارت ورزش و جوانان حضور یافته بود، اظهار داشت: از فردا اردوی ها یمان را در کیش آغاز می کنیم.‏‎‎تمرینات مان بسیار سنگین است و ‏تا ‏اواخر فروردین سال آینده پیگیری می‎‎‏ شود.‏
او در سخنانش نکاتی را در مورد نحوه تمریناتش ارائه کرد و در ادامه در خصوص رایزنی اش با مک ویل کینگز هم ‏گفت: ‏صحبت هایی با وی انجام و مقرر شده طی دو سه روزآینده حضور یا عدم حضور وی به عنوان مربی در ایران مشخص ‏شود و ‏چنانچه توافق حاصل شود، ان شاءالله تمرینات خود را تا المپیک پیگیری خواهم کرد‎ .‎

۱۲تکواندوکار به اردوی تیم ملی ایران دعوت شدند
مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی تکواندوی ایران از فردا با حضور ۱۲ هوگوپوش آغاز می شود.
به گزارش ایرنا؛ این مرحله از اردوهای آماده سازی به منظور حضور در گرنداسلم چین از صبح فردادر محل فدراسیون تکواندو آغاز می شود.
فرزان عاشورزاده، ابراهیم صفری، ابوالفضل یعقوبی، میرهاشم حسینی، سجاد مردانی، آرمین هادی‌پور، محمد کاظمی، سروش احمدی، مهدی خدابخشی، عرفان ناظمی، مرتضی شیری و حامد محمدی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی از سوی کادر فنی هستند.
نخستین دوره مسابقات گرند اِسلم تکواندو اواخر سال میلادی با حضور برترین های تکواندو جهان به میزبانی شهر «ووشی» چین برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در دو گروه زنان و مردان در اوزان المپیکی برگزار خواهد شد که به قهرمان مسابقات ۷۰ هزار دلار (۴۹ هزار دلار برای بازیکن و ۲۱ هزار برای مربی)، نایب قهرمان ۲۰ هزار دلار (۱۴ هزار برای بازیکن و ۶ هزار برای مربی) و نفر سوم ۵ هزار دلار (۳۵۰۰ دلار برای بازیکن و ۱۵۰۰ دلار مربی) پاداش تعلق می‌گیرد.

محرومیت داوران و ناظران دیدار والیبال شهرداری ارومیه و پیکان
با اعلام مشترک سازمان لیگ و کمیته داوران فدراسیون والیبال داوران و ناظران دیدار تیم‌های شهرداری ارومیه و پیکان تهران تا اطلاع ثانوی محروم شدند.
به گزارش ایسنا، پس از حواشی به وجود آمده در هفته دهم لیگ برتر والیبال در بازی تیم های شهرداری ارومیه و پیکان تهران که با ترک زمین از سوی تیم میزبان در ست پنجم همراه بود محرومیت‌هایی از سوی کمیته انضباطی گریبان هر دو تیم را گرفت.
مسئولان تیم شهرداری ارومیه پس از مشاهده احکام کمیته انضباطی نسبت به این رای اعتراض کردند و آن را ناعادلانه عنوان کردند. پس از این اتفاق سازمان لیگ و کمیته داوران فدراسیون والیبال در اطلاعیه‌ای مشترک اعلام کردند که ناظران و داوران این دیدار تا اطلاع ثانوی از نظارت و قضاوت در مسابقات محروم هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما