شناسهٔ خبر: 22934552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران: خواب اعراب درباره صلح فلسطین و اسرائیل دیگر تعبیر نمی‌شود

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: همزمان با اعتراضات و واکنش‌های جهانی علیه تصمیم ترامپ درباره قدس، روز گذشته نشست تخصصی بررسی ابعاد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا با حضور نمایندگان جنبش های حماس و جهاد اسلامی در ایران، در خبرگزاری قدس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه از موضعگیری رهبر معظم انقلاب و ملت ایران علیه تصمیم ترامپ سپاسگزاریم، گفت: طرح آمریکایی‌ها در واقع انجام فعالیت‌های بعدی و حتی درگیری با ایران است و ترامپ که درگیر فشارهای داخلی است قصد دارد این فشارها را به خارج منتقل کند و به همین دلیل است که تغییر پایتخت اسرائیل را عملی کرد و به رسمیت شناخت. ابوشریف گفت: متأسفانه در منطقه شاهد این موضوع هستیم که جهان عرب دچار تشتت شده و فضا را برای مطرح کردن چنین تصمیماتی باز گذاشته؛ متأسفانه برخی حکام عربی نه فقط ذلیل بلکه حامی این تصمیم ترامپ و آمریکا هستند و بر فلسطین فشار می‌آورند تا آن را بپذیرد. وی افزود: با این اقدام ترامپ، خواب صلح اسرائیل و فلسطین که توسط کشورهای عربی دیده شده بود بر باد رفت. ابوشریف یکی از فواید تصمیم ترامپ را احیای جبهه مقاومت در منطقه دانست که در کنار آن نقش کشورهای عربی چون عراق و سوریه در موضوع فلسطین و حل آن پررنگ می‌شود. وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من به کشورهای عربی این است که روند مذاکره برای عادی‌سازی روابط را لغو و سفرای اسرائیل را از کشورهای خود اخراج کنند.
خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران نیز با محکوم کردن این اقدام ترامپ گفت: قدس یک سمبل نه فقط برای جهان عرب و اسلام بلکه برای کل جهان است. وی با اشاره به این موضوع که امروز شاهد سریال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستیم، گفت: امروزه مسئله جدیدی برای نظام استکبار به وجود آمده که چگونه امکانات و سلطه خود را در سرزمین‌های اشغالی اجرایی کند، در گذشته ما شاهد دو مسئله همزیستی و رویارویی در کنار هم بودیم، اما امروز فقط مسئله رویارویی آن هم با جهان اسلام توسط اسرائیل اجرایی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: ما با همکاری امت اسلامی باید خنجری که از پشت به کمر مردم فلسطین تحت عنوان عادی‌سازی روابط با اسرائیل وارد شده را بیرون بکشیم و حتماً باید ارتباطات با رژیم صهیونیستی قطع شود و ما هیچ مشروعیتی برای این رژیم قائل نیستیم.

نظر شما