شناسهٔ خبر: 22932920 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین دلیر:

منافع سیاسی قدرت طلبان، سد بزرگ در مقابل حقوق اولیه مسلمانان است

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی، گفت: امروز شاهد انواع جنایت‌ها علیه مسلمانان از سوی کشورهایی مانند عربستان سعودی و رژیم جعلی اسرائیل هستیم و سازمان ملل، هیچ واکنشی علیه این جنایت ها انجام نداده و اگر هم واکنشی بوده، به ضرر مسلمانان، تمام شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین بهرام دلیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به روز حقوق بشر، گفت: مشکل فعلی دنیا در مورد حقوق بشر این است که به آن، نگاه ابزاری و سیاسی دارند و این دو نگاه  موجب شده، حقوق بشر به جایی نرسد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: مشکل دیگر این است به حقوق بشر نگاه حقوقی نمی شود؛ حقوق های زیادی مانند سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد ولی چون نگاه و ادبیات سیاسی است نه حقوقی، به همین دلیل مسلمانان به حق و حقوق اولیه خود نمی رسند.

این پژوهشگر عنوان کرد: امروز شاهد انواع جنایت‌ها علیه مسلمانان از سوی کشورهایی مانند عربستان سعودی و رژیم جعلی اسرائیل هستیم و سازمان ملل، هیچ واکنشی علیه این جنایت‌ها انجام نداده و اگر هم واکنشی بوده، به ضررمسلمانان، تمام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دلیر گفت: از آنجا که ادبیات سیاسی بر ادبیات حقوقی حاکم است، این مسئله به عنوان ابزاری برای کشورهای استبدادگر تبدیل شده است و هر جا خواستند از سیاست و قدرت خود علیه کشورهای ضعیف تر بهره گرفته‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: تنها کار مدعیان حقوق بشر فقط مدعی شدن است و کاری ندارند به جنایت هایی که در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد و اگر بخواهند کاری داشته باشند، باید از منافع خود بگذرند و این امری غیر قابل تحمل، برای مدعیان حقوق بشر است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: سازمان حقوق بشر، قوانین حقوقی خوبی نوشته و مورد تأیید است اما آیا در عمل، همه کشورها از آن بهره برده اند؟ قطعاً پاسخ منفی است، چون ضمانت اجرایی ندارد. متأسفانه منافع سیاسی اجازه نمی دهد، کشورها به حقوق خود برسند.

۴۰/۳۱۳

نظر شما