شناسهٔ خبر: 22932214 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

30 درصد مدارس تهران غیرایمن هستند

صاحب‌خبر -

سلامت نیوز:رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که براساس آمار آموزش و پرورش شهر تهران حدود 30 درصد مدارس پایتخت ناایمن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر احمد صادقی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه فاز دوم اجرای طرح "مدرسه آماده "، اظهار کرد: مدرسه آماده مدرسه‌ای است که بتواند خود را در مقابل مخاطرات طبیعی مختلف و همچنین مخاطرات انسان‌ساز ، آماده نگه دارد و از سوی دیگر پس از وقوع حادثه نیز ضمن آنکه متحمل کمترین خسارت می‌شود، خیلی سریع به حالت اولیه بازگشته و اصطلاحا تاب‌آوری بالایی داشته باشد

وی درباره ایمنی مدارس اظهار کرد: تمام مدارس ما ایمن نیستند و به هرحال در حوزه بحث سازه‌ای و غیرسازه‌ای مدارس غیرایمن داریم به طوری که براساس آمار سازمان آموزش و پرورش، حدود 30 درصد مدارس شهر تهران غیرایمن هستند که این نیز آمار بالایی است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت تشکیل گروه‌های مدیریت بحران در مدارس تاکید کرد و گفت: این گروه‌ها به ویژه در مدارس غیرایمن باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود تا هم به پرسنل مدارس، هم به دانش‌آموزان و هم به اولیای آنها آموزش داده شود.

صادقی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح مدرسه آماده تهیه سندی برای شناسایی مخاطرات مدرسه و پیرامون مدرسه است، گفت: در این طرح کارشناسانی از آتش‌نشانی، جمعیت هلال‌احمر و آموزش و پرورش با مدیریت بحران همکاری می‌کنند و امروز نیز از سند مخاطرات غیرسازه‌ای حدود 1000 مدرسه رونمایی شد.

وی با بیان اینکه هدف گذاری اصلی مدیریت بحران در طرح مدرسه آماده، معطوف به مدارس ناایمن است، گفت: اقدامات ما برای مدارس ناایمن اقدامات غیرسازه‌ای است. در حوزه مقاوم‌سازی اقدامات دیگری در آموزش و پرورش در حال انجام است، اما عمده بحث ما معطوف بر آمادگی نیروی انسانی و تامین تجهیزات برای مقابله با حوادث است.

به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از امروز و با پایان اجرای فاز اول طرح مدرسه آماده در حدود 1000 مدرسه، مرحله دوم این طرح با همکاری آموزش و پرورش در 500 مدرسه دیگر پایتخت آغاز خواهد شد.

نظر شما