شناسهٔ خبر: 22931255 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

جلوگیری از ورود هیأت بحرینی به مسجد الاقصی

ابنا / ابنا

کارمندان اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی به اعضای هیأت بحرینی به علت آنکه رژیم آل خلیفه در حال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی است، اجازه ندادند به مسجد الاقصی وارد شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مسئولان اوقاف قدس اشغالی برای نشان دادن خشم خود از عادی سازی روابط بحرین با اسرائیل از ورود هیأت بحرینی به مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

براساس این گزارش، کارمندان اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی به اعضای هیأت بحرینی به علت آنکه رژیم آل خلیفه در حال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی است، اجازه ندادند به مسجد الاقصی وارد شوند.

یکی از کارمندان این اداره -که تحت قیمومیت اردن است - گفت: هیأت بحرینی هنگام نماز به مسجد نیامدند تا با مدافعان مسجد الاقصی برخورد نکنند و وقتی می‌خواستند وارد رواق‌ها شوند تعدادی از نگهبانان برای نشان دادن خشم خود از سفر بحرینی‌ها در جهت عادی سازی با اسرائیل آن هم در وضع ناآرامی که این شهر مقدس در پی تصمیم خصمانه اخیر آمریکا در آن به سر می‌برد از ورود آنها جلوگیری کردند.

تلویزیون المیادین نیز در خبری اعلام کرد اداره اوقاف فلسطین هیأت بحرینی را در اعتراض به عادی سازی روابط با اشغالگران از مسجد الاقصی اخراج کرد.

این هیات متشکل از ۲۴ تن است که وابسته به کمیته " این همان بحرین است" می‌باشند. این کمیته از سوی شخص پادشاه و دفتر پادشاهی حمایت مالی می‌شود و ماموریت آن برقراری روابط بیشتر و بهبود وجهه نظام بحرین است.

سفر این هیات چهار روز به طول می‌انجامد اما برنامه‌های این هیات هنوز مشخص نیست.

حضور یک فرد ملبس به لباس روحانیت شیعه ــ به نام «شیخ فاضل فتیل» ــ در این هیأت، مورد توجه رسانه های اسرائیلی قرار گرفته است و آن را بزرگنمایی می کنند. این شخص که از خطبای بحرین است، از ابتدای انقلاب کرامت مردم بحرین، با این حرکت مخالفت کرد. از این رو هیچ پایگاه مردمی نداشته، ولی مورد حمایت آل خلیفه است.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در این زمینه اعلام کرد: هیات بحرینی که به اراضی اشغالی سفر کرد، نماینده مردم بحرین نیست بلکه نماینده نظامی است که آن را اعزام کرده است.

............
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما