شناسهٔ خبر: 22928838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بندرعباس:

مرکز ویژه دانش‌آموزان اوتیستیک در تمامی استان‌ها احداث می‌شود

R7720/P1486/S6,58/CT11

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: راه‌اندازی و احداث مرکز ویژه دانش آموزان اوتیستیک در تمامی استان‌های کشور در برنامه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجید قدمی ظهر امروز در آئین آغاز ساخت نخستین مرکز آموزشی اوتیسم استان هرمزگان در بندرعباس، اظهار داشت: برنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور راه اندازی یک مرکز ویژه دانش آموزان اوتیستیک در هر استان است.

وی شمار دانش آموزان اوتیستیک در کشور را بیش از دو هزار نفر اعلام کرد و افزود: در استان هرمزگان نیز 57 دانش آموز اوتستیک وجود دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: مرکز آموزشی اوتیسم بندرعباس نخستین مرکز در هرمزگان و دومین مرکز جنوب کشور پس از خوزستان است.

قدمی تصریح کرد: اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتار‌های ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان نیز در این مراسم گفت: مرکز آموزشی اوتیسم استان هرمزگان در زمینی به مساحت دو هزار 900 متر مربع و در ساختمانی به زیربنای هزار و 154 مترمربع در دو طبقه در مدت دو سال ساخته می‌شود.

نوید احمدی با بیان اینکه اعتبار ساخت این مرکز آموزشی 17 میلیارد ریال است که از منابع استانی نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان تامین می‌شود، افزود: این مرکز آموزشی دارای 22 کلاس آموزشی و 6 کارگاه گفتار درمانی، رفتار درمانی و خدمات مورد نیاز اوتیسم است.

انتهای پیام/

نظر شما