شناسهٔ خبر: 22928323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر

جهش ۱۴ برابری عملیات کانتینری در بندر شهید باهنر

بندرعباس - مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری ۲۸ هزار TEU کانتینر طی هشت ماه سال جاری و همچنین جهش چشمگیر ۱۴ برابری این بخش از عملیات بندری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمید رضا محمد حسینی با تشریح گزارش عملکرد هشت ماهه اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر تابعه آن در سال ۹۶، اظهار داشت: از آغاز سال جاری تا ابتدای آذر ماه، بالغ بر یک میلیون و ۳۴۲ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که از این میزان ۹۹۱ هزار و ۷۱۹ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۳۵۰ هزار و ۳۴۱ هزار تن به محموله های نفتی اختصاص داشته است.

وی خاطرنشان کرد: طی این دوره زمانی، بالغ بر ۷۴۹ هزار و ۶۱۳ تن کالاهای غیر نفتی و ۳۶ هزار و ۷۹ تن کالای نفتی از بندر شهید باهنر، صادر و ۵۰۹ تن کالای غیر نفتی وارد این بندر شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترانزیت ۳۹ هزار و ۷۱۴ تن کالا از طریق این بندر خبر داد و افزود: طی مدت یاد شده، کابوتاژ ۶۰ هزار و ۲۲۲ تن کالا به انجام رسید که افزایش ۳۴ درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

محمدحسینی از تخلیه و بارگیری ۲۸ هزار و ۵۸۵ TEU کانتینر در این بندر طی هشت ماهه نخست امسال سخن به میان آورد و با اشاره به رونق چشمگیر این بخش از فعالیت های بندری، گفت: این رقم در همسنجی با سال گذشته جهش ۱۴ برابری داشته است.

وی افزود: طی سال جاری، دو هزار و ۶۵۸ فروند شناور در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن پهلو گرفتند که ۴۵۱ فروند بالای هزار تن و دو هزار و ۲۰۷ فروند زیر هزار تن ظرفیت داشته اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان با اعلام آمار مسافری، اظهار داشت: طی هشت ماهه سال جاری، ترابری یک میلیون و ۹۱۷ هزار و ۹۹۹ نفر مسافر از طریق بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز که تحت مدیریت این اداره است، صورت گرفت.

نظر شما