شناسهٔ خبر: 22926093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار قزوین:

رسانه ها باید حرفه ای باشند نیازی به سیاهی لشگر نداریم

قزوین- استاندار قزوین گفت: در عرصه کنونی به سیاهی لشگر در حوزه رسانه نیازی نداریم و باید به سمت حرفه ای شدن و اطلاع رسانی تخصصی گام برداریم تا حمایت عملی از فعالان این عرصه ممکن شود.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در دیدار هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اظهارداشت: آینده شغلی و امنیت رسانه ها بسیار مهم است که اگر پایداری شغلی خبرنگاران محقق شود می توان گفت سطح کیفی و حرفه ای رسانه ها ارتقا یافته و اعتماد مردم هم بیشتر می شود.  

وی افزود: با آموزش خبرنگاران و فعالان رسانه ها می توان امیدوار بود به سمت حرفه ای شدن حرکت کرد و آینده بهتری را در حوزه امنیت شغلی برای این گروه رقم زد.

استاندار تصریح کرد: آمادگی داریم با همکاری و حمایت سازمان برنامه و بودجه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع آموزش را پیگیری کنیم تا اهداف شما در خانه مطبوعات محقق شود و اگر تلاش کنیم که خبرنگاران استان حرفه ای و تخصصی فعالیت کنند به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید.

سیاهی لشگر نمی خواهیم/ رسانه باید حرفه ای باشد

زاهدی اضافه کرد: برای حل مشکلات خبرنگاران و فعالان رسانه ها لازم است کارگروهی با محور مدیرکل حوزه استاندار و حضور مدیران مسئول رسانه ها تشکیل شود و از خانه مطبوعات استان انتظار داریم ساماندهی مطبوعات را جدی بگیرند و خبرنگاران واقعی را مشخص کنند چون در عرصه رسانه نیازی به سیاهی لشکر نیست.

وی افزود: اگر رسانه ها و خبرنگاران ساماندهی و پالایش شوند حمایتی که از خانه و رسانه ها انجام می شود به خوبی مدیریت خواهد شد و حیثیت و آبروی رسانه ها نیز آسیب نخواهد دید.

زاهدی گفت: خود را رسانه ای می دانم و از خانه مطبوعات هم به عنوان یک تشکل صنفی و غیرسیاسی انتظار دارم به گونه ای حرکت کند تا همه رسانه ها و خبرنگاران را تحت پوشش قرار دهد و به سمت فضای رسانه ای پویا و فعال حرکت شود.

زاهدی با بیان اهمیت اقتصاد رسانه یادآورشد: توجه به مسائل اقتصادی فعالان رسانه باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا بتوانیم حضور در این عرصه را تقویت کنیم و هر سال شاهد استقبال علاقمندان بیشتری برای کار در رسانه باشیم.

وی اضافه کرد:از اداره ارشاد انتظار میرود با تشکیل بانک اطلاعاتی و پرونده های مستقل برای رسانه های مجازی و مکتوب با رویکرد اقتصاد رسانه آن را مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار دهد و در این میان عملکرد هر رسانه هم بررسی شود.

استاندار تصریح کرد: باید برای ما مشخص شود کدام رسانه به وظیفه حرفه ای و ذاتی خود عمل می کند و کدام رسانه فقط رویکرد تبلیغاتی و رپرتاژی دارد و به نوعی آگهی نامه است.

زاهدی یادآورشد: اگر احزاب قوی در کشور فعالیت کنند مشکل اقتصادی رسانه ها مرتفع می شود و هر رسانه ای می تواند ارگان جریان و حزبی باشد و تامین مالی هم شود.

وی اضافه کرد: با این کار مشکل رقابت رسانه های بخش خصوصی و غیردولتی با رسانه های دولتی حل می شود و این گروه می توانند توانمندی خود را نشان داده و گوی سبقت را از دولتی ها بگیرند.

زاهدی اظهارداشت: در بسیاری از کشورها بنگاههای اقتصادی، رسانه دارند اما در ایران اگر چه سبقه تاریخی ما طولانی است و فعالیت رسانه ومطبوعات قدیمی است اما هنوز در عرصه رسانه نوپا هستیم و نتوانسته ایم حمایت جدی از این حوزه فرهنگی داشته باشیم.

مدیران دستگاههای اجرایی پاسخگوی رسانه ها باشند

استاندار قزوین درادامه گفت: پاسخگویی مدیران به رسانه ها باید جدی گرفته شود و در این عرصه تلاش می کنیم در ماه آینده در شورای اداری استان جلسه مشترکی با حضور نمایندگان رسانه ها، روابط عمومیها و مدیران دستگاه های اجرایی واساتیدصاحب نظر در حوزه اطلاع رسانی و رسانه برگزار کنیم تا ضمن افزایش شناخت مدیران نسبت به رسانه بتوانیم گامی در جهت حرفه ای شدن رسانه ها برداریم.

زاهدی با تاکید بر فعال شدن شورای روابط عمومی های استان بیان کرد:لازم است روابط عمومی ها تعامل و ارتباط بیشتری با رسانه ها داشته باشند و اطلاعات لازم را در اسرع وقت در چارچوب قانون انتشار داده و دسترسی آزاد به اطلاعات را برای همه ممکن کنند.

وی در خصوص برگزاری جشنواره مطبوعات در استان گفت: جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها برای سال آینده و در ایام نزدیک به روز خبرنگار پیش بینی شود و خانه مطبوعات مسئولیت برگزاری آن را برعهده گیرد و تلاش کند جشنواره ای آبرومند درشان استان قزوین برگزار شود.

فضای رسانه ای استان قزوین اخلاقی است

استاندار افزود: اثرگزاری رسانه ها بسیار اهمیت دارد و خوشبختانه استان قزوین از فضای رسانه ای تقریبا حرفه ای و قویتری نسبت به سایر استانها برخوردار است و می تواند قویتر هم عمل کند.

وی تصریح کرد:هرچند رسانه های استان ازنظر کمیت وتعداد قابل توجه است اما هنوز بخشی از انتظارات را تامین نکرده که باید این خلاء جبران شود.

زاهدی گفت: رسانه های قزوین در فضایی اخلاقی فعالیت می کنند و با انتقاد از عملکرد مدیران رویکرد مثبتی در اصلاح امور دارند که از آن استقبال می کنیم.

دراین نشست علیرضایی مدیرکل روابط عمومی استانداری، کاظم پور رئیس واعضای خانه مطبوعات استان مسائل و مشکلات، پیشنهاد و دیدگاههای خود را مطرح کردند.


  

نظر شما