شناسهٔ خبر: 22924138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

اجرای تفاهم نامه مشترک همکاری‌های علمی و فناوری ایران و عراق پیگیری می‌شود

صاحب‌خبر -

 

معاون وزیر آموزش عالی عراق با قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بین‌الملل و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر فواد قاسم محمد، معاون وزیر آموزش عالی عراق با علی‌مرتضی بی‌رنگ قائم مقام معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در امور بین‌الملل و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت علمی در زمینه توسعه علم و فناوری، گفت: یکی از اولویت های معاونت علمی در چند سال اخیر حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان بوده‌است.
وی افزود: «توسعه شتاب دهنده ها» و «حمایت از صادرات شرکت های دانش بنیان» نیز از دیگر اقداماتی است که در معاونت علمی پیگیری می شود.
به گفته بی‌رنگ، دو سال قبل بود که تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و وزارت آموزش عالی عراق به امضا رسید که خواهان پیگیری مفاد این تفاهم نامه هستیم.
وی همچنین بیان کرد: ضروری است که نخستین جلسه کمیته همکاری های مشترک علمی ایران و عراق هرچه زودتر برگزار شود.
 در ادامه این دیدار، معاون وزیر آموزش عالی عراق نیز با تشکر از حمایت های ایران برای ریشه کن کردن تروریسم در کشور عراق، خواهان توسعه همکاری های علمی و فناوری دو کشور شد.
وی افزود: در بازگشت به عراق اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری های علمی و فناوری فی مابین معاونت علمی و وزارت آموزش عالی عراق را پیگیری خواهم کرد.
دکتر فواد، آمادگی کشور عراق برای میزبانی از هیاتی علمی و فناوری از ایران به این کشور را اعلام کرد و توسعه همکاری های علمی و فناوری ایران و عراق در دوران بازگشت امنیت به عراق را ضروری دانست.
پایان پیام/23

نظر شما