شناسهٔ خبر: 22923552 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اعتراض شفاهی به انتصابات شهردار تهران

دامنه اعتراضات به انتصابات اخیر شهردار تهران اگرچه قرار بود روز سه شنبه ، از صحن علنی شورای شهر تهران سردراورد، اما برخی شورایی ها از جمله محمد سالاری، جلسه امروز را هم غنیمت شمردند تا پیام اعتراض خود را غیر مستقیم به گوش شهردار برسانند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /محمد سالاری در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران تاکید کرد:آنجاییکه انتصابات شهردار مبتنی بر مطالبات افکار عمومی بوده او را حمایت جدی کرده و آنجائیکه اشکالات وجود داشته پیام اعتراض خود را بصورت شفاف بیان کرده است.

سالاری افزود:‌ابلاغ بخشنامه توقف صدور هوولوگرام و نیز توقف شیوه عملکرد کارگزاری های شهرداری این بخشنامه نیز جلوه دیگری از درک عمیق پیام تغییر بود و در راستای فساد ستیزی و رانت زدایی از فرآیندهای عملیات مالی شهرداری تهران بسیار موثر افتاد.

عضو شورای شهر تهران گفت: صدور بخشنامه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران این بخشنامه در مقایسه با بخشنامه های قبلی تفاوت های قابل توجه و قابل تاملی دارد . و لذا اینجانب قصد دارم نه برای واکاوی موضوع بسیار مهم و پچیده بنیادی« اصلاح ساختار سازمانی » بلکه برای تبین اهمیت این بخشنامه و ابعاد و زوایای پیدا و پنهان آن صرفاً برخی محورها را در این فرصت کم برای ایجاد دغدغه و طرح مسئله در بین صاحب نظران ارائه کنیم.

700 هزار میلیارد درآمد برای شهرداری از زباله ها پوچ می شود!

محمود میرلوحی نیز در این جلسه از لزوم اجرای برنامه توسط شهرداری برای بهره‌مندی از زباله‌های پایتخت خبر داد و گفت:

متاسفانه باید اعلام کنم روزانه 9500 تن زباله در تهران تولید می‌شود، از این میان 2500 تن زباله‌ها ارزشمند است که می‌تواند سالانه 700 هزار میلیارد منبع درآمدی برای شهرداری داشته باشد و ببینید چه جریان مالی در زباله وجود دارد و ما از آن بی‌بهره هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه عدم تفکیک زباله از مبدا مشکلاتی را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: حدود 100 تریلی آب به همراه زباله‌ها در آرادکوه تخلیه می‌شود و متاسفانه شیرابه زیادی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این زباله‌ها بدون رعایت موارد بهداشتی به چرخه مصرف بازگشته و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: لازم است هرچه سریع‌تر شهرداری تهران برنامه عملیاتی خود را درخصوص استفاده مالی از زباله‌ها ارائه کنند.

سید حسن رسولی نیز در تذکری به شهردار تهران نسبت به عدم ارائه گزارش‌ ماهانه از وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری به شورای شهر تهران انتقاد کرد و گفت: امیدواریم نه‌تنها این گزارش‌ها برای شورای شهر بلکه به‌صورت مستمر و هفتگی در سطح شهر برای شهروندان به نمایش گذاشته شود.

وی اظهار کرد: ازآنجاکه هزینه اداره شهر نیز توسط شهروندان پرداخت می‌شودبراین اساس استحضار آنان از نحوه تخصیص منابع و مدیریت امور مالی شهرداری یکی از حقوق مسلم شهروندی است.

رسولی با تأکید بر اینکه به‌عنوان خزانه‌دار انتخابی اعضای شورای شهر نسبت به عدم ارسال گزارش‌ از وضعیت درآمد و هزینه‌های شهرداری به‌صورت ماهانه به خزانه‌داری شورای شهر به شهردار تذکر می‌دهم، اعلام کرد: امیدواریم این گزارش‌ها برای سه‌ماهه گذشته که مورد اغفال قرارگرفته، به تفکیک به شورا ارسال شود.

نظر شما