
هوش تجاری مجموعه توانایی ها، فناوری ها، ابزارها و راهکارهایی است که به درک بهتر مدیران از شرایط کسب و کار کمک می کند. ابزارهای هوش تجاری، دیدگاه هایی از شرایط گذشته، حال و آینده در اختیار مدیران و تصمیم گیران سازمانی قرار می دهد.
مواردی از قبیل بازاریابی، مدیریت ریسک، تشخیص تقلب، مدیریت پورتفولیو، مبادلات اوراق بهادار، مبارزه با پولشویی، داشبوردهای مدیریتی و کارت امتیازی متوزان از جمله کاربردهای هوش تجاری و داده کاوی در صنعت بانکداری به شمار می رود.
منبع : روابط عمومی بانک رفاه