شناسهٔ خبر: 22920974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:

اتمام طرح های هادی آذربایجان شرقی نیازمند اعتبار است

نصر: مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برای اتمام طرح های هادی نیمه تمام و نگهداری طرح های انجام شده در روستاهای استان نیازمنداعتبارات دولتی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از مهر، حافظ باباپور شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی هر سال طبق تعهدات بنیاد نزدیک به ۱۰ هزار جلد سند مالکیت در سطح روستاهای استان صادرمی شود و تاکنون ۲۰۵ هزار و ۱۶۹ جلد سند مالکیت در روستاها و ۲۱ هزار و ۴۶۸ جلد سند شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور اسناد مالکیت روستایی نقش به سزایی در وسعت بخشیدن به مالکیت های مسکونی داشته و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در روستاها را موجب می شود، افزود: استان ما ازمناطق زلزله خیز کشور است و پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی نیز از اولویت برنامه های بنیاد مسکن و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها از اهداف اعطای این تسهیلات است و واگذاری اسناد مالکیت روستایی زمینه را برای روستاییان در دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می‌کند.

باباپور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یک هزار و ۹۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دراستان وجود دارد که در ۷۱۱ مورد از آنها طرح هادی اجرا شده  و  برای انجام طرح هادی روستاهای باقیمانده  و درواقع اتمام پروژه های نیمه تمام و نگهداری طرح های انجام شده نیازمنداعتبارات دولتی هستیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: یکی ازمشکلات و عامل اصلی حاشیه نشینی شهرهای بزرگ استان افزایش جمعیت و سرریز شدن جمعیت شهری در روستاهای اطراف است که باعث ایجاد بعضی مشکلات و کمبود امکانات رفاهی در روستاها شده که باید چاره اندیشی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: بنیاد یکی از دستگاههای موفق در بحث اقتصاد مقاومتی و ایجادت اشتغال و کارآفرینی است که در این ارتباط از ابزار و مصالح داخلی و نیروهای بومی برای انجام پروژه ها استفاده می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما