شناسهٔ خبر: 22918984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام های کره شمالی: آمریکا مسئول بحران شبه جزیره کره است

پکن- ایرنا- مقام های کره شمالی به 'جفری فلتمن' مقام سازمان ملل که از این کشور بازدید کرده است گفته اند آمریکا را باید مسئول تنش ها در شبه جزیره کره دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شبکه خبری 'ان.اچ.کی' ژاپن، 'جفری فلتمن معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی، روز گذشته سفرش به کره شمالی را به پایان رساند و در مسیر بازگشت خود در پکن توقف کرد.
خبرگزاری دولتی کره شمالی در مورد ملاقات وی با 'ری یونگ هو' وزیر امور خارجه و سایر مقامات این کشور، که بنابه گزارش ها سیاست خصمانه آمریکا و تهدید حمله هسته ای را عامل ایجاد بحران دانسته اند، گزارشی ارایه کرد.
فلتمن در باره این اوضاع ابراز نگرانی کرد و گفت در راستای عمل به منشور سازمان ملل متحد می خواهد برای کاهش تنش ها کار کند.
دو طرف بنابه گزارش ها به توافق رسیدند که پیونگ یانگ و سازمان ملل از طریق دیدار مقام ها ارتباط های منظم داشته باشند.
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا می گوید منتظر خواهد ماند تا ببیند که آیا فشارهای افزایش یافته بر کره شمالی موثر واقع می شوند یا خیر؟
ترامپ روز جمعه در یک سخنرانی در فلوریدا گفت که آمریکا در حالِ اعمال شدیدترین تحریم ها علیه کره شمالی است.
ترامپ افزود: نمی داند که آیا تحریم ها موثر خواهند بود یا خیر؟ اما مایل است که آن را امتحان کند.
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی برای گفت و گو در باره مسایل مختلف از جمله همکاری های سازمان ملل و کره شمالی و تحولات منطقه ای به این کشور سفر کرده بود.
فلتمن پس از همتای پیشین خود، بلندپایه ترین مقام سازمان ملل است که در 6 سال گذشته به کره شمالی سفر می کند.
این سفر در حالی انجام شد که پس از دو ماه کاهش نسبی تنش ها در شبه جزیره کره که با امتناع کره شمالی از هرگونه آزمایش موشکی و هسته ای همراه بود، پیونگ یانگ 10 روز پیش پیشرفته ترین موشک قاره پیمای خود را آزمایش کرد.
آمریکا و کره جنوبی نیز به رغم هشدارهای مسکو و پکن رزمایش هوایی مشترک خود را با حضور بیش از 230 جنگنده برگزار کردند.
**آساق**1904**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما