صاحبخبر - نظام بانکداری جهان به سرعت در حال گسترش دادن خدمات غیرحضوری مبتنی بر اینترنت است. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، تعداد شعب بانکها از انگشتان یک دست تجاوز نمی کند و اصولاً مشتری برای انجام امور بانکی خود از حضور فیزیکی در شعبه بینیاز است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در کشور ما نیز این روند با سرعت خوبی در حال طی شدن است، به طوری که این روزها مراجعه حضوری مردم به شعب با چند سال قبل قابل قیاس نیست. بانک ملی ایران نیز در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام داده و اکنون به یکی از بانکهای پیشرو در حوزه خدمات مبتنی بر اینترنت مبدل شده است. یکی از مهمترین دستاوردهای بانک ملی ایران در این حوزه، سامانه بانکداری اینترنتی بانک با عنوان اختصاری «بام» است. این سامانه در دو بستر موبایل و سایت طراحی و اجرایی شده و روزانه حجم زیادی از عملیات بانکی را انجام می دهد.∎