شناسهٔ خبر: 22906525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مردم انگلیس هم علیه تصمیم ترامپ درباره قدس تظاهرات کردند

معترضان در این تظاهرات با در‌ دست داشتن پلاکاردهای ضد ترامپ، شعار «قدس به معنای فلسطین است٬ آزادی برای فلسطین» سر دادند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، هزاران نفر از مردم انگلیس با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در لندن علیه اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان  پایتخت  رژیم اشغالگر اسرائیل تظاهرات کردند.

هزاران نفر با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در لندن، پایتخت انگلسیس علیه اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن  قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیل تظاهرات کردند.

معترضان در این تظاهرات با در‌ دست داشتن پلاکاردهای ضد ترامپ، شعار «قدس به معنای فلسطین است٬ آزادی برای فلسطین» سر دادند.

در این تجمع اعتراضی هزاران نفر فعالان مدنی از نقاط مختلف انگلیس شرکت کردند.

بنابر این گزارش،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال 1980 که اقدام اسرائیل برای الحاق قدس شرقی و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل را غیر قانونی دانست، گفت: «زمان به رسمیت شناختن رسمی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرا رسیده است». ترامپ همچنین دستور داد تا آمادگی های لازم برای انتقال سفارت خانه ایالات متحده آمریکا به قدس صورت گیرد.رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی اسرائیل» اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینی ها قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

نظر شما