شناسهٔ خبر: 22902973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه نجف:

راه حل مقابله با اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، وحدت مسلمانان است

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف این هفته تأکید کرد که قدس پایتخت اسرائیل نخواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، با تأکید بر اینکه قدس پایتخت اسرائیل نخواهد شد، اظهار داشت: اسرائیل یک رژیم غاصب است که هر چقدر هم باقی بماند، هیچگونه مشروعیتی ندارد.

قبانچی اظهارات امانول ماکرون رئیس جمهوری فرانسه علیه بسیج مردمی عراق را، محکوم و تأکید کرد: کسانی که از عراق دفاع و حمایت کردند، شایسته ترند که در حکومت مشارکت کنند و این حقوق طبیعی آن هاست.

امام جمعه نجف اشرف در بخشی از سخنان خود گفت: اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل حکایت از لابی یهودی دارد که همگام با سیاست های آمریکا حرکت می کند.

قبانچی اظهار داشت:اقدام ترامپ تحریک احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان است و ملت ما ساکت نخواهد بود و تظاهرات گسترده ای را راه اندازی خواهد کرد.

سید قبانچی ادامه داد: راه حل مقابله با این اقدام، وحدت مسلمین است و باید بدانند که ملت های مسلمان و ملت عراق با تمام توان با این تصمیم مبارزه می کنند.

 

نظر شما