به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مدتهاست که بحث ممنوعیت فروش کالاهای خارجی در شعب فروشگاه شهروند مطرح است بهگونهای که محمد سرخو عضو اصلاحطلب شورای شهر چهارم ضمن انتقاد از عرضه محصولات خارجی در شهروند گفته بود: در چند ماه گذشته در خصوص فروش اجناس خارجی در فروشگاههای زنجیرهای شهروند به شهرداری تهران تذکر دادم اما این نهاد به تذکر بنده توجهی نکرد و در حال حاضر شاهد فروش اجناس خارجی در فروشگاههای زنجیرهای شهروند هستیم در حالی که این موضوع با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.
بعد از این تذکر بود که مدیرعامل شهروند اعلام کرد که فروشگاه شهروند صد نوع کالای خارجی را که مشابه آن در داخل تولید میشود از لیست خود حذف کرد.
اما فروش دوباره محصولات خارجی در شهروند، در مدیریت جدید شهری در حالی رخ داده است که شورای عالی استانها در سال 91، مصوبهای در خصوص ممنوعیت فروش کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی در فروشگاههای وابسته به شهرداریها داشته است اما حالا شاهدیم مسئولان جدید «بهشت» یا از روی بیاطلاعی و یا در سایه غفلت، عرصه را برای فروش کالاهای خارجی باز گذاشتهاند.
قفسه بیسکویتهای آلمانی و یک برند آمریکایی
سسهای آمریکایی
به گزارش تسنیم، فارغ از فروش انواع و اقسام کالاهای خارجی مصرفی اعم از سس، شکلات،کمپوت و... در فروشگاه شهروند، این روزها شاهدیم که غرفه کوچکی نیز در بخش سوپرمارکت شعبه آرژانتین این فروشگاه افتتاح شده که محصولات کشاورزی خارجی را که عمدتاً جزو میوههای جنوب شرق آسیا هستند به اسم میوه ایرانی و با قیمتهای نجومی با قیمتهایی که هر کیلوگرم از این میوهها چند صد هزار تومان است بهفروش میرساند!
هویج آمریکایی 90هزار تومانی که علیرغم نوشته لاتین آن، برچسب تولید داخلی بهروی آن خورده
بسته 175گرمی تمشک با قیمت کیلویی 480هزار تومان
عرضه میوههای خاص که بهروی بستهبندی آن نام کشور کلمبیا حک شده با نام ایرانی
حال جای سؤال است که؛ در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، فروش محصولات خارجی مشابه تولیدات داخلی و میوههای چند صدهزار تومانی در فروشگاه وابسته به شهرداری تهران چه توجیهی دارد و با چه بهانهای شکلات، بیسکویت و ویفرهای ایتالیایی، آلمانی و حتی ویتنامی در این فروشگاه عرضه میشود؟
انتهای پیام/*
∎
نظر شما