شناسهٔ خبر: 22898397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

راهپیمایی مردم تهران در محکومیت انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس

صاحب‌خبر -
نمازگزاران تهرانی در محکومیت اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتقال پایتخت این رژیم از تل‌آویو به بیت‌المقدس راهپیمایی کردند.
به گزارش فارس، بعد از ظهر دیروز و پس از اقامه نمازجمعه، جمعی از نمازگزاران و مردم پایتخت در محکومیت اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتقال پایتخت این رژیم از تل‌آویو به بیت‌المقدس راهپیمایی کردند.
راهپیمایان تهرانی درحالی‌که پلاکاردهایی با مضمون حمایت از فلسطین و تأکید بر راه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس در دست داشتند، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و پرچم این رژیم را به آتش کشیدند.
این محکومیت‌ها پس از آن آغاز شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد کشورش قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است و سفارت خود را از تل‌آویو به این شهر انتقال می‌دهد.
قطعنامه راهپیمایان
در پایان راهپیمایی دیروزِ نمازگزاران تهرانی، قطعنامه‌‌‌ای در محکوم‌کردن تصمیم شیطانیِ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس قرائت شد.
در این قطعنامه ضمن اعلامِ نفرت از تصمیم رذیلانه رئیس جمهوری آمریکا و تأکید بر این که تظاهرکنندگان ایرانی همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن درجه یک بشریت و عامل اصلی ناامنی و جنگ در منطقه می‌دانند، اعلام شد که مردم فهیم ایران در پیروی از فرمایش‌های مقام معظم رهبری باور دارند که مسأله فلسطین، امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظف‌اند برای آزادی و نجات فلسطین تلاش و مجاهدت کنند.
در این قطعنامه همچنین بیان شد که «ما ملت بزرگ ایران اسلامی اعلام می‌داریم فلسطین بزرگتر از آن است که ترامپ بتواند با این‌گونه تصمیم‌ها تاریخ آن را تغییر دهد و به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیمی اشغالگر و تروریست‌پرور، به‌هیچ وجه اعتبار قانونی ندارد و قدس تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند».
در پایانِ این قطعنامه تأکید شد که ملت بزرگ و شجاع ایران این تصمیم نابخردانه ترامپ و رژیم صهیونیستی را به‌نوعی اعلام جنگ با فلسطین و دنیای اسلامی می‌داند و در مقابل این زیاده‌خواهی و حرکت شیطانی، همچنان مقاوم ایستاده است و از آرمان فلسطین دفاع خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما