شناسهٔ خبر: 22898034 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

برف، برخی راه های شهری و روستایی را مسدود کرد

صاحب‌خبر -

سرویس شهرستانها:
بارش شدید برف سبب مسدود شدن برخی از محورهای بین شهری و روستایی در استان‌های غربی و برف‌گیر کشور شد.
به گفته مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، با بارش برف به ارتفاع 65 سانتی‌متر در مسیر اسالم-خلخال، محور پونل-خلخال به دلیل نبود ایمنی و بارش برف تا اطلاع ثانونی مسدود شد. محمدرضا نازک‌کار افزود: با بسته شدن این محور رانندگان باید برای تردد از مسیر اسالم-خلخال بیش از پیش مراقبت داشته باشند. وی گفت: تردد در مسیرهای کوهستانی استان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است. نازک‌کار از امدادرسانی به 167 خودرو گرفتار در برف در راه‌های استان خبر داد و ارتفاع برف در ارتفاعات ماسال، رودسر و رودبار را 40 سانتی‌متر، پونل-خلخال و سیاهکل 30 سانتی‌متر و فومن-ماسوله را 35 سانتی‌متر اعلام کرد.
همچنین جواد لطفی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از مسدود شدن مسیر ارتباطی 65 روستا در این استان بر اثر بارش برف خبر داد و گفت: راهداران در حال بازگشایی این مسیرها هستند.
مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ واقع در استان چهارمحال و بختیاری نیز از مسدود شدن گردنه چری و شاه‌منصوری خبر داد و از مسافران خواست از تردد غیرضرور در این محورها خودداری کنند.رضا ظاهری معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نیز از امدادرسانی به 175 نفر مسافر در گردنه‌های شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: امدادرسانی به مسافران از سوی 3 تیم عملیاتی با 12 نجاتگر داوطلب و تجهیز 3 دستگاه خودرو آمبولانس انجام شده است.
رئیس اداره راه‌ و ترابری و حمل و نقل جاده‌ای اسدآباد هم با اشاره به ریزش سنگین برف و کولاک در گردنه اسدآباد گفت: این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود شده که امدادگران در حال بازگشایی مسیر هستند.
ساسان رستمی از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری به این محور خودداری کنند. گردنه اسدآباد به طول 15 کیلومتر از گردنه‌های برف‌گیر، سخت‌گذر و حادثه‌خیز در مسیر همدان به کرمانشاه است.
قطع برق 12 روستای ریگان کرمان
کرمان- ایرنا: فرماندار ریگان گفت: توفان شن به همراه ریزگردها دیروز جمعه موجب شکسته شدن تیرهای برق و قطع برق 12 روستای این شهرستان شد.امین باقری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: توفان شن طی 2 روز گذشته آسایش ساکنان شهرستان ریگان را سلب کرده و موجب شکستگی تیرهای برق در روستاهای شیرآباد ریگان شد.
وی اظهار کرد: توفان شن در ریگان طی 2 روز گذشته 43 نفر را راهی مراکز بهداشتی درمانی کرده است.
باقری با اشاره به وضعیت بحرانی ریگان گفت: شن‌گرفتگی باغات، نخیلات، مزارع گندم و جو از جمله خسارت‌های وارد آمده طی توفان اخیر به کشاورزان ریگانی است.
فرماندار ریگان از نجات سرنشینان 15 وسیله نقلیه گرفتار در شن توسط نیروهای امدادی خبر داد و اظهار کرد: تمام نیروهای امدادی در محور ریگان - ایرانشهر در حالت آماده‌باش قرار دارند.
باقری گفت: تمام مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان ریگان نیز به حالت آماده در آمده است.
وی گفت: احتمال مسدود شدن محور ریگان-چابهار و ریگان-نرماشیر در صورت تشدید غلظت ریزگردها و توفان شن وجود دارد. ریگان کانون بحران فرسایش بادی و ریزگردها در کشور است.
طرح بین‌المللی جف و مالچ‌پاشی در شهرستان ریگان به منظور کنترل ریزگردها در حال انجام است.
توفان شن و پدیده ریزگردها تاکنون 15 روستای شهرستان ریگان را خالی از سکنه و 56 روستا را در محاصره شن قرار داده است. ریگان تا مرکز استان کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما