زاهدان ـ خبرنگار اطلاعات: وزیر راه و شهرسازی گفت: دو بانده شدن جاده زاهدان ـ چابهار به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گیرد.
عباس آخوندی افزود: اتصال بندر چابهار به بندر گوادر یکی از خواستههای وزیر تجارت پاکستان است.
وی پس از برگزاری آیین رسمی افتتاح و بهرهبرداری از فاز نخست بندر شهیدبهشتی چابهار که با حضور رئیسجمهوری و ۶۰ مقام مسئول از ۱۷ کشور و جمعی از مسئولان بلند مرتبه کشوری واستانی در سالن اجلاس منطقه آزاد چابهار برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال این نیستیم که از موقعیت ژئوپلتیکی ایران به عنوان انحصار استفاده کنیم، علاقهمندیم از مزیتهای رقابتی استفاده کنیم. او گفت: کریدور جنوب شمال و جنوب غرب میتوانند از این طریق ارتباط برقرار کنند، در آغاز، بهرهبرداری این بندر را با کشور هند شروع کردیم، ما به همکاریها فکر میکنیم تا ارتباطات بلند مدت را تقویت کنیم.
وی افزود: پشتیبانی از تولید در دستور است بندر باید کانون تولید شود و آمادگی داریم بحث تولید را پشتیبانی کنیم. وزیر راه و شهرسازی افزود: موافقتنامه ایران، هند و افغانستان در مجلس تصویب شد کریدور جنوب غرب هم هفته گذشته در گرجستان تایید شد، اصلیترین بحث ما ارتباط بندر چابهار با شبکه ریلی است. او تاکید کرد: بندر چابهار به عنوان دروازه ملل نامگذاری شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: کشور ایران مزیت استفاده از قابلیتهای ترانزیتی را در اختیار کشورهای همسایه قرار میدهد.
وی با بیان این که تعامل با کشورهای همسایه به عنوان یکی از اساسیترین شعارهای وزارت راه و شهرسازی است، اذعان داشت: اتصال شبکه ریلی ایران میتواند شبکه ریلی کشورهای آسیای میانه را به اروپای شرقی متصل کند.
همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قریب به یک میلیارد دلار برای افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی هزینه شده است. محمد راستاد درحاشیه مراسم بهرهبرداری فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی در سالن همایشهای بینالمللی منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: امروز روز تاریخی برای جامعه دریایی و ساحل نشینان است یکی از زیر ساختها دسترسی دریایی است که این زیرساختها فراهم شده است.
∎
عباس آخوندی افزود: اتصال بندر چابهار به بندر گوادر یکی از خواستههای وزیر تجارت پاکستان است.
وی پس از برگزاری آیین رسمی افتتاح و بهرهبرداری از فاز نخست بندر شهیدبهشتی چابهار که با حضور رئیسجمهوری و ۶۰ مقام مسئول از ۱۷ کشور و جمعی از مسئولان بلند مرتبه کشوری واستانی در سالن اجلاس منطقه آزاد چابهار برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال این نیستیم که از موقعیت ژئوپلتیکی ایران به عنوان انحصار استفاده کنیم، علاقهمندیم از مزیتهای رقابتی استفاده کنیم. او گفت: کریدور جنوب شمال و جنوب غرب میتوانند از این طریق ارتباط برقرار کنند، در آغاز، بهرهبرداری این بندر را با کشور هند شروع کردیم، ما به همکاریها فکر میکنیم تا ارتباطات بلند مدت را تقویت کنیم.
وی افزود: پشتیبانی از تولید در دستور است بندر باید کانون تولید شود و آمادگی داریم بحث تولید را پشتیبانی کنیم. وزیر راه و شهرسازی افزود: موافقتنامه ایران، هند و افغانستان در مجلس تصویب شد کریدور جنوب غرب هم هفته گذشته در گرجستان تایید شد، اصلیترین بحث ما ارتباط بندر چابهار با شبکه ریلی است. او تاکید کرد: بندر چابهار به عنوان دروازه ملل نامگذاری شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: کشور ایران مزیت استفاده از قابلیتهای ترانزیتی را در اختیار کشورهای همسایه قرار میدهد.
وی با بیان این که تعامل با کشورهای همسایه به عنوان یکی از اساسیترین شعارهای وزارت راه و شهرسازی است، اذعان داشت: اتصال شبکه ریلی ایران میتواند شبکه ریلی کشورهای آسیای میانه را به اروپای شرقی متصل کند.
همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قریب به یک میلیارد دلار برای افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی هزینه شده است. محمد راستاد درحاشیه مراسم بهرهبرداری فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی در سالن همایشهای بینالمللی منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: امروز روز تاریخی برای جامعه دریایی و ساحل نشینان است یکی از زیر ساختها دسترسی دریایی است که این زیرساختها فراهم شده است.