شناسهٔ خبر: 22897611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

تجلیل از صادرکنندگان برتر استان یزد

صاحب‌خبر -
یزد- خبرنگار اطلاعات:مراسم تجلیل از ۲۱ صادر کننده برتر استان یزد با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با بیان اینکه یزد استان شاخص در بخش صنعت در کشور است، افزود: سازمان‌های صنعت، معدن، تجارت استان‌ها نباید از واحدهای تولیدی دارای مشکل عبور نمایند و باید تا حد ممکن مشکلات آن‌ها رفع شود.
محسن صالحی نیا افزود: در ۸ ماهه امسال حدود ۲۸ میلیارد دلار جمع صادرات محصولات غیر نفتی به وزن حجمی ۸۷ میلیون تن بوده که به لحاظ ارزشی ۱۵ و به لحاظ حجمی ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ با کاهش روبه رو بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری در خصوص ۳۲۰۰ ردیف تعرفه کالا در جهت حمایت از تولید داخلی، واردات آن‌ها با ارز مبادله‌ای ممنوع شده است، گفت: پایش واردات و مدیریت آن می‌تواند کمک بسیار خوبی به تولید و صادرات کند.
استاندار یزد نیز با تاکید براینکه بخش فرهنگ و آموزش عالی باید بدانند که مهارت محوری در دستور کارشان قرار گیرد، گفت: با توجه به نیاز شدید یزد به آب، تمام راه‌های انتقال آب به یزد بررسی می‌شوند.
محمود زمانی قمی با اشاره به اینکه تمام راه‌های انتقال آب به یزد بررسی می‌شود،گفت: استان یزد مملو از استعداد در حوزه جغرافیا و نیروی انسانی است که این دو بخش بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرند.
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت یزد نیز با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان، گفت: با صدور روزانه حدود ۳۰۰ میلیون تومان معافیت گمرکی برای ماشین آلات صنعتی و معدنی به طور متوسط روزانه بیش از شش میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی و معدنی جدید در استان یزد انجام می‌شود.
محمدرضا علمدار یزدی با بیان این‌که سرعت تحولات همواره در بخش‌های صنعت، معدن و خدمات به نسبت سایر بخش ها بسیار شدید بوده است،افزود: بخش‌های ساختمان و کشاورزی یک روند تقریبا ثابت داشته و بخش نفت نیز در سه دهه اخیر ضمن برخی نوسانات یک روند ثابت را طی کرده که البته پس از سال ۹۰ و با اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران این بخش با یک افت شدید مواجه شده است. وی افزود: در اقتصاد ایران ۸۴ درصد سهم صادرات بخش صنعت مربوط به بنگاه های بزرگ است و بنگاه های کوچک و متوسط با وجود سهم ارزش افزوده ۳۵ درصدی سهم کمتری در صادرات دارند، خوشبختانه ما در استان یزد شاهد توان رقابتی و صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط در کنار بنگاه‌های بزرگ هستیم که جای تجلیل و قدردانی از همه این عزیزان دارد.
در این مراسم از ۲۱ صادر کننده برتر استان یزد در زمینه های: صنایع لاستیک، ، فرش ، کاشی ، سیم و کابل، مولیبدن، پلیمر، شیشه، فعال بازرگانی ، آژانس مسافرتی کامیران و شرکت های تولید موکت فیروزه ، الماس سبز، چینی بهداشتی مروارید و تولید ملامین یزد تجلیل شد .

نظر شما