شناسهٔ خبر: 22890515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

لاوروف فشار بر دیپلمات ها و خبرنگاران روس از سوی آمریکا را غیرقابل قبول خواند

صاحب‌خبر -
خرداد:سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود فشار بر دیپلمات ها و خبرنگاران روسی در آمریکا را غیرقابل قبول خواند.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، لاوروف امروز در دیدار با تیلرسون، به تلاش برای جذب دیپلمات ها و خبرنگاران روس در آمریکا از سوی سازمان های اطلاعاتی این کشور اشاره کرد و آن را غیرقانونی خواند.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود نوشت: وزیران خارجه روسیه و آمریکا در خصوص مسائل سوریه، کره شمالی و اوکراین گفت وگو کردند.
لاوروف و تیلرسون در گفت وگو درباره مساله سوریه، گام های بعدی برای پایان دادن به مناقشه داخلی در این کشور در چارچوب روند مذاکرات ژنو و از طریق برگزاری کنگره گفت و گوهای ملی سوریه باشرکت تمام نیروهای سیاسی این کشور با پایان کار سرکوبی تروریست ها را بررسی کردند.
وزیر خارجه روسیه یادآورشدکه فقط سوری ها حق دارند سرنوشت کشور خود را تعیین کنند. حق حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور باید رعایت و مورد احترام قرار گیرد.
همچنین در بررسی اوضاع مناطق مناقشه شرق اوکراین، وزیر خارجه روسیه بر اجرای توافقنامه مینسک و غیرقابل جایگزین بودن این توافقنامه تاکید کرد.
لاوروف بر لزوم اجرای مفاد این توافقنامه از طرف دولت اوکراین تاکید کرد.
بر اساس این گزارش ، وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره مساله کره شمالی یادآورشدند که پیونگ یانگ این کشور باید قطعنامه های شورای امنیت را اجرا کند.
لاوروف در این باره بر لزوم خودداری از تشدید تنش ها با توجه به اقدامات نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره و اظهارات خصمانه برخی مقامها تاکید کرد. 
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خواستار ازسرگیری اقدامات برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره از راههای دیپلماتیک شد.
کره شمالی هفته قبل یک موشک دوربرد بالستیک قاره پیما به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد در همین حال آمریکا و کره جنوبی با بیش از 230 فروند جنگنده در حال برگزاری یک رزمایش بزرگ در منطقه هستند. 
روسیه در هفته های اخیر بارها از آمریکا خواستار خودداری از برگزاری این رزمایش شده بود اما واشنگتن که درصدد تشدید تنش ها در منطقه برای استقرار هر چه بیشتر نیروهای خود است، این درخواست ها را نادیده گرفت.

نظر شما