شناسهٔ خبر: 22887941 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پیونگ یانگ؛

وزیر خارجه کره‌شمالی با فرستاده سازمان ملل دیدار کرد

وزیر خارجه کره شمالی با معاون دبیرکل سازمان ملل در پیونگ یانگ دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «ری یونگ-هو» (Ri Yong-ho) وزیر خارجه کره شمالی امروز پنجشنبه با «جفری فلتمن» (Jeffrey Feltman) مقام ارشد سازمان ملل در پیونگ‌ یانگ دیدار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزیر خارجه کره شمالی با «جفری فلتمن» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور دیپلماتیک در پیونگ‌ یانگ دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله دغدغه‌ ها و منافع مشترک گفتگو کردند.

این درحالیست که فلتمن سفر خود به کره شمالی را از روز سه شنبه هفته جاری آغاز کرده و قرار است در ادامه با دیگر مقامات این کشور نیز دیدار و رایزنی کند.

لازم به ذکر است، وزارت خارجه کره شمالی ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که رزمایش عظیم آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره تهدیدی برای جنگ پیشگیرانه بوده و بروز جنگ در شبه جزیره کره را «واقعیتی مسلم» کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی از جنگ طلبی مقابله‌ جویانه در سخنان مقامات آمریکایی انتقاد کرد و این اقدامات را عامل پیش بردن شبه جزیره به سوی جنگ دانست.

شایان ذکر است، ۱۵ آذر ماه سال جاری رسانه های خبری از پرواز بمب‌ افکن اتمی «بی-۱ بی» آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به عنوان بخشی از مانور مشترک آمریکا و سئول خبر دادند.

گفتنی است، مانور هوائی و مشترک آمریکا و کره جنوبی از دوشنبه هفته جاری در شبه جزیره کره آغاز شده است.

این در حالیست که «جان بولتون» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که به افکار تند و افراطی مشهور است 12 آذر ماه با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرده بود: چین و کره شمالی کاملاً آگاه باشند که دیگر با دولت باراک اوباما طرف نیستند. دولت ترامپ در صورت لزوم علیه کره شمالی دست به اقدام نظامی خواهد زد.

کره شمالی پیشتر نیز در توضیح آزمایش اخیر موشک قدرتمند بالستیک خود گفته بود این کار به دلیل تهدید از جانب آمریکا انجام شده است.

نظر شما