شناسهٔ خبر: 22877528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

شکست جریان‌های اسلامی به‌دلیل حرکت نکردن در مسیر تمدن‌سازی است

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، عامل اصلی شکست جریان های اسلامی را حرکت نکردن در مسیر تمدنی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عصر امروز در کمسیون «طرح های احیاگران جهان اسلام جهت تمدن سازی نوین اسلامی» سی‌ویکمین کنفرانس وحدت در تهران، گفت: فرهنگ و تمدن، ما را به سمت مسیر هویتی، رهنمون می سازد و اگر این توجهات وجود نداشته باشد، فعالیت های ما موفق نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: در این زمینه باید در چارچوب فرهنگ و تمدن خود حرکت کنیم؛ در دنیا، هر کسی بر اساس شیوه خود عمل می کند و مسلمانان نیز باید به شیوه خود عمل کنند.

استاد حوزه علمیه قم، اظهار کرد: هر کاری که انجام می دهیم و از سوی مفتیان، مدرسان، دانشگاهیان، حوزویان و ...انجام می شود، باید در چارچوب حرکت تمدنی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: دستیابی و حفظ کیان، هویت و موجودیت و انسجام ما فقط در مسیر حرکت تمدنی میسر است؛ در این کنفرانس به مسأله فرهنگ و تمدن اسلامی، توجه ویژه شده است.

وی گفت: اگر در گذشته، بسیاری از فعالیت های تخصصی در جهان اسلام شکست خورده، به دلیل حرکت نکردن در مسیر رویکرد تمدنی است؛ اگر در مسیر حرکت تمدنی در دنیا فعالیت کنیم، می توانیم هویت دینی را به بهترین شکل در جهان، ساری و جاری کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما