شناسهٔ خبر: 22875578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار همدان:

جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان به استان همدان بازگردد

خبرگزاری شبستان: استاندار همدان خواستار بازگشت جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان شد و گفت: برای برگزاری همه برنامه ها و جشنوارهای بین‌المللی و ملی مربوط به کودکان و نوجوانان در همدان اعلام آمادگی خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان امروز( 15 آذر)  در آئین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: کودکان نسل آینده‌ساز هستند و اگر می‌خواهیم ما را به سالمندان تحویل ندهند باید مهربانی کرد.

 

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) به ما آموخت باید به کودک و نوجوان بیشترین احترام را داشته باشیم زیرا کودکی و نوجوانی پاک ترین دوران زندگی است.

 

وی تصریح کرد: اگر رفتار پیامبر اعظم(ص) را بتوانیم تفسیر و بیان کنیم و در رفتار خود به کار ببندیم کودک ساخته شده‌ای خواهیم داشت که به نوجوانی می‌رسد و نوجوان ما نیز به عنوان عنصر شایسته به جوانی و زمامداری گذر می‌کند.

 

استاندار همدان با بیان اینکه پیامبر رحمت و مهربانی ها بهترین الگو هستند، ابراز کرد: اگر می خواهیم مردان و زنان آینده کشور مقام، ایثارگر و فداکار باشند باید از هم اکنون الگوهای مناسبی به آنها معرفی کنیم.

 

نیکبخت با بیان اینکه استقبال همدانی‌ها از این جشنواره هم در ایران و هم جهان، بی‌سابقه است، خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها نیاز به شادی و نشاط دارند .

 

وی گفت: سال آینده تئاتر کودک و نوجوان، 25 ساله می‌شود تصریح کرد: از نظر بودجه هر چقدر اداره ارشاد کمک کند استانداری هم با وجود کمبود بودجه  کمک‌رسان این جشنواره است.

 

وی افزود: همدان 500 سال پایتخت امپراطوری ایران بزرگ بود و دارای آثار باستانی و تاریخی بی نظیری از ادوار و اعصار تاریخ است و 1800 اثر تاریخی ادوار را در استان وجود دارد.

 

استاندار با بیان اینکه سال آینده اجلاس گردشگری با حضور ۱۸۰ کشور در همدان برگزار خواهد شد، افزود: ما آمادگی میزبانی از جشنواره های مختلف را داریم.

 

وی خطاب به معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که به نام همدان ثبت شده است، اکنون درخواست ما این است که جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان هم در همدان برگزار شود. همدان آماده است همه برنامه‌های مربوط به کودکان و نوجوانان را میزبانی کند.

 

استاندار تاکید کرد: همدان، ایران کوچکی است که همه افتخارات ایران بزرگ در این شهر موجود است.

نظر شما