تفاهم- گروه گزارش: رییس دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت، 80 درصد آلودگی هوای کلانشهرها را متأثر از دود خروجی خودروها برشمرد و بر لزوم ایجاد تعادل در سبد سوخت کشور تأکید کرد. سید مصطفی میرسلیم در نشست خبری دهمین دوره همایش موتورهای درون سوز و نفت در محل مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو افزود: ریشه دو موضوع اصلی مصرف سوخت بالای خودروها و آلودگی هوای کلانشهرها، فنی است و باید تدابیر فنی برای آنها اتخاذ کرد.
این استاد دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: ایران، برخوردار از منابع سرشار گاز طبیعی است و در زمینه استفاده از خودروهای احتراقی با مصرف سی ان جی باید پیشتاز باشیم. میرسلیم به توصیه همایش بین المللی ریو در سال 1991 در برزیل اشاره کرد که خواستار آن شده بود تا کشورهای برخوردار از گاز طبیعی، با اولویت استفاده از این منبع سوختی به کاهش دی اکسید کربن در اتمسفر کمک کنند. میرسلیم خواستار برنامه ریزی برای متعادل سازی سبد سوختی کشور شد و با اشاره به امتیاز اساسی کشور در برخورداری از منابع غنی نفت و گاز، بر استفاده هرچه بیشتر از سوخت سی ان جی در خودروها تأکید کرد. وی بیان داشت: دستیابی به سبدی مرکب از 60 درصد بنزین، 20 درصد گازوئیل و 20 درصد گاز طبیعی
برنامه ریزی شده است که در همین راستا حرکت کرده ایم. رییس دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت، یادآوری کرد: اکنون نزدیک به سه میلیون خودروی گازسوز در کشور وجود دارد که عمده آنها تبدیلی اند؛ اما باید آینده خودرویی کشور را با خودروهای پایه گازسوز طراحی کرد.
خودروهای هیبریدی
در ادامه «وحید اصفهانیان» دبیر علمی همایش افزود: پرداختن به موضوع فناوری خودروهای هیبریدی و الکتریکی و همچنین فناوری های جدید سی ان جی و موتورهای احتراق داخلی، از جمله برنامه های پیش بینی شده در این همایش است. همچنین سید «محمد افقهی» رییس هیأت مدیره انجمن علمی موتور ایران خاطرنشان کرد: موتورهای سه سیلندر که اکنون تولید آنها از سوی خودروسازان داخلی دنبال می شود، مسیری است برای حرکت به سمت خودروهای هیبریدی و تمرکز اصلی همایش نیز بر آن است. وی از برگزاری هفتمین نمایشگاه موتورهای خودرو در کنار دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت خبر داد.
گفتنی است؛ دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت 24 تا 26
بهمن ماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.
∎
این استاد دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: ایران، برخوردار از منابع سرشار گاز طبیعی است و در زمینه استفاده از خودروهای احتراقی با مصرف سی ان جی باید پیشتاز باشیم. میرسلیم به توصیه همایش بین المللی ریو در سال 1991 در برزیل اشاره کرد که خواستار آن شده بود تا کشورهای برخوردار از گاز طبیعی، با اولویت استفاده از این منبع سوختی به کاهش دی اکسید کربن در اتمسفر کمک کنند. میرسلیم خواستار برنامه ریزی برای متعادل سازی سبد سوختی کشور شد و با اشاره به امتیاز اساسی کشور در برخورداری از منابع غنی نفت و گاز، بر استفاده هرچه بیشتر از سوخت سی ان جی در خودروها تأکید کرد. وی بیان داشت: دستیابی به سبدی مرکب از 60 درصد بنزین، 20 درصد گازوئیل و 20 درصد گاز طبیعی
برنامه ریزی شده است که در همین راستا حرکت کرده ایم. رییس دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت، یادآوری کرد: اکنون نزدیک به سه میلیون خودروی گازسوز در کشور وجود دارد که عمده آنها تبدیلی اند؛ اما باید آینده خودرویی کشور را با خودروهای پایه گازسوز طراحی کرد.
خودروهای هیبریدی
در ادامه «وحید اصفهانیان» دبیر علمی همایش افزود: پرداختن به موضوع فناوری خودروهای هیبریدی و الکتریکی و همچنین فناوری های جدید سی ان جی و موتورهای احتراق داخلی، از جمله برنامه های پیش بینی شده در این همایش است. همچنین سید «محمد افقهی» رییس هیأت مدیره انجمن علمی موتور ایران خاطرنشان کرد: موتورهای سه سیلندر که اکنون تولید آنها از سوی خودروسازان داخلی دنبال می شود، مسیری است برای حرکت به سمت خودروهای هیبریدی و تمرکز اصلی همایش نیز بر آن است. وی از برگزاری هفتمین نمایشگاه موتورهای خودرو در کنار دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت خبر داد.
گفتنی است؛ دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت 24 تا 26
بهمن ماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.