توان دستیابی به تولید موتور خودرو با استانداردهای یورو ۴، ۵ و ۶ هنوز در کشور وجود ندارد.
این مطلب را مهندس مصطفی میرسلیم رئیس دهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت دیروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد و افزود: برای کاهش زیانهای زیست محیطی و ارتقای ایمنی حمل و نقل باید کیفیت تولید خودرو و قطعات ارتقا پیدا کند.وی با اشاره به کیفیت بنزین داخل کشور اظهار داشت: برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا باید در کنار ارتقای فنی خودروها کیفیت سوخت خروجی از پالایشگاهها هم افزایش یابد.رئیس دهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت در ادامه بیان کرد: خودروها سرمنشا ۸۰ درصد آلایندگیها هستند؛ ایران دارای مزیتهای خاص خدادادی است و باید از این مزیتها همچون گاز طبیعی استفاده کند، چراکه گاز طبیعی کاهش تولید co2 را به همراه خواهد داشت. وی با بیان اینکه در حال حاضر استاندارد محصولات و سوخت کشور بر پایه استاندارد یورو ۴ است، افزود: باید در آینده به استاندارد یورو ۵ دست یابیم.
∎
این مطلب را مهندس مصطفی میرسلیم رئیس دهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت دیروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد و افزود: برای کاهش زیانهای زیست محیطی و ارتقای ایمنی حمل و نقل باید کیفیت تولید خودرو و قطعات ارتقا پیدا کند.وی با اشاره به کیفیت بنزین داخل کشور اظهار داشت: برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا باید در کنار ارتقای فنی خودروها کیفیت سوخت خروجی از پالایشگاهها هم افزایش یابد.رئیس دهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز و نفت در ادامه بیان کرد: خودروها سرمنشا ۸۰ درصد آلایندگیها هستند؛ ایران دارای مزیتهای خاص خدادادی است و باید از این مزیتها همچون گاز طبیعی استفاده کند، چراکه گاز طبیعی کاهش تولید co2 را به همراه خواهد داشت. وی با بیان اینکه در حال حاضر استاندارد محصولات و سوخت کشور بر پایه استاندارد یورو ۴ است، افزود: باید در آینده به استاندارد یورو ۵ دست یابیم.