شناسهٔ خبر: 22844895 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رونمایی از کلاس مجازی آموزش معنی و تدبر در قرآن در نشست آزمون حفظ قرآن

در حاشیه نشست مشترک مدیران اوقاف و ارشاد که برای آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار شد، از کلاس مجازی معنی و تدبر در قرآن رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس درس الکترونیکی آموزش معنا و تدبر در قرآن با تدریس استاد وکیل در نشست مشترک مدیران قرآنی اداره ارشاد و اوقاف استان ها رونمایی شد.

در ابتدا میرباقری مدیر مؤسسه نورالمجتبی با بیان اینکه این مؤسسه با هدف ترویج مباحث قرآنی دینی و اخلاقی تشکیل شد اظهار داشت: ما با تدریس 33 واحد درسی به صورت مجازی و الکترونیکی فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه در چند گام درس ها تدوین می شود افزود: گام نخست سرفصل است و در گام دوم سرفصل دروس وارد شورای علمی می شود و اساتید آن را بررسی کرده و پس از آن در پژوهش تدوین و در نهایت توسط اساتید تدریس می شود.

میرباقری با اشاره به اینکه فعالیت علمی آموزشی در عرصه تدبر در قرآن برای همه اقشار جامعه صورت می گیرد و دوره تربیت مربی در مشهد برگزار می شود خاطر نشان کرد: امسال 33 واحد درسی در کانال مؤسسه نورالمجتبی قرار گرفته است. برای هر درس علاوه بر صوت کلاس سایر مباحث به صورت مکتوب هم در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

وی از تدریس سرفصل های آموزشی به سایر زبان ها خبر داد و گفت: تاکنون این مطالب به زبان انگلیسی هم ترجمه شده و سعی داریم این مطالب را به سایر زبان ها هم ترجمه شود. همچنین گام بعدی تربیت مربی است که فعالیت هایی هم در این زمینه صورت دادیم که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

در ادامه مسعود وکیل استاد قرآن با اشاره به اینکه قرائت بدون درک معنا منطقی نیست گفت: آموزش درک معنا باید به صورت مستقیم از خود قرآن باشد. در مجامع علمی تصور این بود که
اگر آموزش درک معنا را از خود قرآن اغاز کنیم بهتر به نتیجه می رسیم اما متأسفانه در حوزه آموزش تدبر و درک معنا در بخش علمی فعالیت قابل توجهی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اولیه توسط مؤسسه نورالمجتبی صورت گرفت که آموزشی برای تدبر و درک معنا انجام شد گفت: 16 درس تدوین و تدریس شده و فیلم آموزشی اماده ارائه است. در هر درس یک قطعه ای از آیات قرآن خوانده شده و به روش درک معنا آموزش داده می شود. همچنین یک کارگاه ترجمه و تدبر داریم که در آن نکات پرکاربرد در فهم قرآن ارائه شده که هر کدام متناسب با آیات درس است.

وکیل با بیان اینکه یکی از کلیدهای تدبر در قرآن تفکر در کشف ارتباط آیات قرآن کریم است خاطر نشان کرد: در کارگاه تدبر در قرآن حدود 15 کلید تدبر مورد آموزش قرار گرفته و ارتباط هر کدام از آیات برای افراد القا می شود تا مخاطبان بتوانند به خوبی از این مطالب بهره ببرند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما