شناسهٔ خبر: 22844884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها :

جنبه ضد استکباری جریان دانشجویی از بین رفتنی نیست

تهران- ایرنا- رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ضدیت با استکبار را ویژگی ذاتی جریان دانشجویی دانست و گفت: جریان دانشجویی یعنی مقابله با ظلم و استکبار، هرچند برخی می خواهند آن را تحریف کنند و جنبه ضد استکباری آن را از بین ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام محمد محمدیان روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم قضایی اظهار داشت: به دلیل نگاه عدالت، در نظام جمهوری اسلامی که ثمره انقلاب بزرگ مردم است دانشگاه علوم قضایی از جایگاه راهبردی محسوسی برخوردار است.
وی توصیه کرد دانشجویان رشته های حقوق در دانشگاه های دیگر که جذب قوه قضاییه می شوند نیز چند درس اختصاصی در این دانشگاه بگذرانند.
محمدیان با بیان اینکه دانشجویان ایرانی از لحاظ اعتقادی بسیار راسخ هستند، افزود: این دانشجویان از لحاظ اخلاقی و وفاداری به نظام، هویت ایرانی اسلامی نیز کامل هستند اما نصف دینشان هنوز تکمیل نشده پس چه بهتر که مسئولان این نیمه را هم کامل کنند.
وی گفت: شاید ثمره بزرگترین کار فرهنگی سبب حفظ 5 درصدی دین دانشجویان شود اما ازدواج، 50 درصد دین آنها را تکمیل خواهد کرد.
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: حقوق رشته ای خشک است و نیاز دارد در کنارش حتما به ادبیات، معارف دینی و مسائل اجتماعی توجه بیشتر شود وگرنه تک بعدی رشد کردن دانشجویان ممکن است در آینده مشکلاتی را برای زندگی خانوادگی شان ایجاد کند.
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: باید تمام ابعاد شخصیتی دانشجویان رشد کند و چهره کامل به جامعه تحویل داده شود.
وی ادامه داد: دانشجویان آینده سازان جامعه هستند و باید کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی هم باشند، اگر دانشجو نداند امروز در کجای دنیا هستیم معلوم می شود ما مسئولان وظیفه خود را درست انجام نداده ایم.
محمدیان افزود: انتقاد دانشجو به روی چشم ما قرار دارد هرچند کارشناسی شده هم نباشد و رهبر انقلاب نیز فرموده اند حتما دانشگاه های کشور باید سیاسی باشد.
وی خاطرنشان کرد: 16 آذر عقبه ای ضد استکباری دارد به گونه ای که دانشجویان در مقابل نیکسون (نائب رئیس جمهور وقت آمریکا) در سال 1332 جانفشانی کردند و از آن روز جریان مقاومت شکل گرفت.
وی گفت: 16 آذر نماد مبارزه با استکبار، ستم سلطه جویی و زیاده طلبی است، دانشجویان از آن روز این خط مقاومت را ادامه داده اند.
۱۶ ماه آذر که در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز دانشجو نام گرفته است، همه ساله به یاد سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران در واقعه 16 آذر 1332 گرامی داشته می شود.
در 16 آذر ماه 1332 نیروهای ارتش رژیم شاه به دانشجویان دانشگاه تهران به دلیل سفر ریچارد نیکسون نایب ریاست جمهوری وقت آمریکا به ایران تظاهرات اعتراض کرده بوده اند حمله کردند و سه دانشجوی به نام های مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی هوادار و مهدی شریعت‌رضوی را در داخل دانشگاه به شهادت رساند.
فراهنگ**9187**1055
خبرنگار: حمید بازگشا**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما