شناسهٔ خبر: 22818501 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

شبکه ملی آموزش و پرورش راه اندازی می‌شود

صاحب‌خبر - وزیــر آموزش‌وپرورش بـــا بیان اینکه درصدد راه‌انـــدازی شبکه ملی آموزش‌وپرورش هستیم، اظهار کرد: بخشی از این شبکه به تلویزیون تعاملی اختصاص خواهد داشت که با مخاطبینِ خاص پیام‌ها، فیلم‌ها و رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری را در میان خواهد گذاشت.
به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحائی در مراسم اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در مشهد گفت: از جدی‌ترین انتقادات به نظام آموزش و پرورش این است که نظام آموزشی ما با واقعیت‌های زندگی فردی و جمعی بیگانه است و با آنچه امروز جامعه نیاز دارد فاصله دارد. جامعه ایراد می‌گیرد که در برخی مواقع بچه‌ها تمایل به حضور فعال در نظام آموزشی ندارند و گاهی از مدرسه و کلاس خسته می‌شوند. وی تصریح کرد: جشنواره رشد و تولید فیلم‌های آموزشی و تربیتی پنجره جدیدی در مقابل چشم ما کارشناسان نسبت به نظام آموزشی می‌گشاید تا از دریچه متفاوت به مسایل، اولویت‌ها و مطالبات جامعه از نظام آموزشی بنگریم.
بطحائی با اشاره به اینکه آنچه که اهمیت رسانه‌های آموزشی به ویژه فیلم و آثار نمایشی را بیش از پیش مورد تاکید قرار می‌دهد نقش و جایگاه این رسانه‌ها در تعلیم و تربیت است، گفت: امروز تعلیم و تربیت و فرآیند یادگیری بدون استفاده موثر از هنرهای تصویری و رسانه‌های آموزشی تقریبا ناکارآمد خواهد شد.
وی بیان کرد: فناوری‌های جدید آموزشی با بهره‌مندی از هنرهای داستانی، مستند و پویانمایی ضمن اینکه فرصت یادگیری را دوچندان می‌کند پایداری و اثربخشی یادگیری را هم افزایش چشمگیری می‌دهد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با بروز فناوری‌های نوین و ظهور شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی محیط‌های یادگیری گستره وسیع‌تری پیدا و رقابتی عمیق با محیط های یادگیری رسمی ایجاد کرده‌اند. اگر در این رقابت مدرسه و نظام آموزشی مدرسه‌ای با هوشمندی و هنرمندانه از ظرفیت‌های این فناوری به نفع خود بهره نبرد بی‌شک در آینده نزدیک سهم خود را در سبد یادگیری افراد و دانش‌آموزان از دست خواهد داد. همچنان‌که نشانه‌های این مهم، در نگرش‌ها و رفتارهای نسل حاضر به وضوح پیداست.
وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین تنوع بخشی به محیط های یادگیری را موردتوجه قرار داده است و برنامه‌ریزان را مکلف به بهره‌مندی از روش‌ها و ظرفیت‌های گوناگون برای این تنوع‌بخشی در طراحی برنامه‌های آموزشی و درسی کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما